شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام هادی

حوزه/ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم بر لزوم تبیین کلام و سیره نورانی امام هادی(ع) برای آحاد افراد جامعه تاکید کرد.

آیت الله احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام علی النقی(ع) ابراز داشت: حضرات معصومین(ع) انسان های کامل و برگزیده ای هستند که به عنوان الگوهای رفتاری و مشعل همیشه فروزان هدایت بشریت از سوی پروردگار عالم تعیین شده اند و گفتار و کردار و سیره آن بزرگواران، همانا حیات طیبه انسانی و وجودشان تبلور تمامی ارزشهای الهی است.

وی افزود: به فرموده امام هادی(ع)، ائمه اطهار(ع) معدن رحمت، گنجینه داران علم و حلم ، پیشوایان هدایت، چراغ های همیشه تابان در تاریکی ها و حجتهای الهی بر مخلوقات هستند که تبعیت از کلام و سیره نورانی آنان ، ضامن کمال و سعادت آدمی در دنیا و آخرت است.

این استاد حوزه، همچنین خاطرنشان کرد: از این منظر سبک زندگی امامان معصوم(ع) از جمله امام هادی(ع) که در ایام شهادت حضرت قرار داریم، باید برای جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان به خوبی تبیین شود که اگر این مساله محقق گردد، بی شک بسیاری از گرفتاری های زندگی امروز ما به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم مرتفع می شود.

وی با تاکید بر این که یکی از کارهای بسیار مهم و درخشان امام علی النقی(ع) همچون دیگر حضرات معصومین(ع)، حفظ خط فكری و فرهنگی تشیع و ممانعت از القائات مخالفان بوده است، گفت: در این راستا امام هادی(ع) به خصوص به تربیت شاگردان بزرگ و برجسته ای چون عبدالعظیم حسنی، ابن سکیت اهوازی، ابوهاشم جعفری، حسین بن محمد مدائنی و غیره پرداختند، به نحوی در برخی کتب تاریخ شیعه تعداد شاگردان حضرت بیش از 180 نفر عنوان شده که این میزان با توجه به خفقان شدید حاکم بر دوران امامت و زندگانی حضرت حاصل شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha