جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجمع حوزویان در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حوزه/ حاج محسن ، پیرمرد ۶۲ ساله در حالی عینک ته استکانی داشت، به سختی پله های مدرسه فیضیه را پایین می آمد. خسته بود، اگر کنارش با وجود جمعیت جایی برای تو پیدا می شد، می توانستی صدای نفس زدنش را بشنوی ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، امروز بار دیگر مدرسه فیضه برای دفاع از یکی از ارکان، ستون و یار همیشه سرافراز انقلاب که مانند قله دماوند به عنوان نشان استقامت، مقاومت و حامی انقلاب در نظام جمهوری در حال درخشش است یعنی سپاه پاسداران به میدان آمده است تا اقدام احمقانه رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران را محکوم کند.

این بار روحانیون، اساتید و طلاب متفاوت از گذشته در حالی که بعضی از آنها لباس نظامی سبز رنگ در حمایت از سپاه پاسداران به تن داشته اند در مدرسه فیضیه تجمع کرده بودند.

تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از پاسداران ساعت 11 در فیضیه شروع شد.

بعضی از روحانیون که لباس سبز نظامی سپاه را برتن کرده بودند و آرام بزرگ سپاه بر روی سینه آنها حک شده بود، در جلوی مراسم ایستاده بودند.

بر روی دیوار مدرسه فیضیه تصویر بزرگی از شهید آیت الله مدنی و  رهبر انقلاب در حالی که لباس سبز رنگ نظام سپاه به همراه آرم و چفیه بر تن دارند، به خوبی نمایان است و چشم هر ببینده ای را خیره می کند.

در بالای این تصویر جمله ای از امام راحل که  نوشته بود« من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. ۲۹ مرداد ۱۳۵۸ به خوبی نمایان است.

إنی راض عن عمل حرس الثوره و لن اغیر رایی فیکم ابداً، فلو لم یکن حرس الثوره، لماکانت البلاد ۲۶ رمضان ۱۳۹۹

I am pleased with the #Guard_Corps, and I will never show disfavor toward them. If there did not exist the Guard Corps, there would not exist a country either. 20 August 1979

در جلوی جمعیت شرکت کننده دو روحانی درحالی که لباس سبز رنگ نظامی سپاه را به تن داشته و دردستی پارچه ای در دست داشتند و بر روی آن جلمه ای از فرمانده کل قوا در حمایت از سپاه پاسداران نوشته بود« گربه رقصانی امریکا علیه سپاه به جایی نخواهد رسید»، به خوبی نمایان بود.

بعضی از مردم و بازاریان برای دفاع از سپاه پاسداران خود را به فیضیه رسانیده بودند تا از طلاب و روحانیون عقب نمانند.

 حاج محسن ، پیرمرد 62 ساله در حالی عینک ته استکانی داشت، به سختی پله های مدرسه فیضیه را پایین می آمد. خسته بود، اگر کنارش با وجود جمعیت جایی برای تو پیدا می شد، می توانستی صدای نفس زدنش را بشنوی اما با این حال من را رد نکرد. می گفت با خبرنگار جماعت آن هم از نوع طلبه اش مشکلی ندارم.

در و دلها از گرانی مایحتاج اولیه زندگی زیاد داشت و نمی خواست ما هم در این گرانی غرق در ماتم شویم چون می دانست از دست ما کاری بر نمی آید، گنده تر تر از ما هم توی آن مانده اند.

این بسیجی بازنشسته البته خودش قبول نداشت بازنشتسه است، می گفت« وقتی فهمیدم در مدرسه برای حمایت از سبز پوشان پاسدار تجمع کردند با وجود همه گیر ودارها خودم را به مدرسه رساندم تا فردای قیامت از من شکایت نکنند.

در این 62 سالی که از خدا عمر گرفتم، سعی کردم در همه صحنه ها برای حمایت از ارکان انقلاب حضور داشته باشم و تا کنون این گونه بوده است.

آن قدر خسته  بود که گاهی مجبور بود وسط حرف زدن آبی بنوشد، نفس زدن مجالش نمی داد در آخر برای اینکه دست خالی از پیشش نروم گفت« پسر جون ما برای ایستادن این  نظام و انقلاب، خون دل ها خورده ایم و...

با توجه و کمی گشت زنی در مدرسه فیضیه  طلبه های غیرایرانی از المصطفی را می شد دید که مانند همیشه در کنار طلاب ایرانی برای حمایت از انقلاب ایران به خاستگاه انقلاب آمده بودند.

یکی از این طلاب حسن ابوبکر بود که 4 سالی بود به ایران آمده بود. فارسی را به سختی حرف می زد. با حررات بود. اگر چه حرفهایش در سینه حبس شده بود و به فارسی به خوبی نمی تواست سخن بگوید ولی دوستش که فارسی را بیشتر و روان تر حرف  می زد به یاری ما آمد و می گفت دوستش حسن عاشق ایران، انقلاب و سپاه ایران است.

وقتی شنید در  فیضیه این تجمع است، برای حضور و حمایت در پوست خود نمی گنجید.

حسن با حرارت از شرارت های ترامپ و دیوانه بودن او سخن می گفت و می گفت این حرارت را مدیون انقلاب ایران هستم. امیداور بود که جبهه استکبار هر چه زودتر سرنگون شود.

در جلوی سن شخصیتهایی مانند آیات اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های، محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و بعضی اعضای جامعه مدرسین نشسته بودند.

ابتدا قرار بود آیت الله محسن اراکی سخنران جلسه باشد.

ولی با هماهنگی، سخنران جلسه لحظاتی قبل از برگزاری جلسه تغییر کرد و  آیت الله خاتمی مانند همیشه بر روی سن قرار گرفت و با سلابت در حمایت از سپاه پاسداران و حضور به موقع حوزه انقلابی در دفاع از آرمانهای انقلاب و سپاه سخنرانی دشمن شکنی کرد. این را می شد از تکبیرهای آتشین طلاب و روحانیون در هر فراز از سخن به خوبی فهمید.

امام جمعه موقت تهران با جمله« مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ  شروع کرد و حضور و تجمع طلاب، روحانیون و اساتید در خواستگاه انقلاب در نفرت از امریکا را امر مهمی و عمل صالح برشمرد.

آیت الله خاتمی تأکید داشت: حوزه انقلابی حوزه ای است که در حوادث اجتماعی و سیاسی انقلاب مانند سیل و  اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریست ها، در متن قرار دارد و دست از حمایت از مردم و فرزندان رشید این ملت یعنی سپاه برنمی دارد زیرا خود را عضو سپاه پاسداران می داند.

امروز حضور خبرنگاران بیدار وشنیداری استان قم در نوع خود جالب توجه بود.

در گوشه از مدرسه فیضه بانوان طلبه هم حضور داشتند.

جای جای مدرسه فیضه مملو از آرام سپاه بود.

تهیه وتنظیم: قربان اسلامی نژاد

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha