جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هزاران تن از مسلمانان پاکستان، تصویر انسانی مسجد النور را تشکیل دادند

حوزه/ تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین نشان می دهند، هزاران تن از مسلمانان پاکستان در صفوف نماز در شهر جهنگ، تصویر انسانی مسجدالنور در شهر کرایست چرچ را تشکیل داده و نمازگزاران کشته شده در حادثه حمله تروریستی نیوزیلند را گرامی داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، هزاران تن از مردم پاکستان که لباس سفید به تن داشتند در شهر مرزی جهنگ در ایالت پنجاب پاکستان جمع شدند تا تصویر انسانی مسجد النور در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند را بسازند، جایی که 4 هفته پیش در آن 50 نمازگزار توسط یک مهاجم نژادپرست حامی برتری نژادسفید جان خود را از دست دادند.

تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین گرفته شده از بالای نمازگزاران نشان می دهد که آن ها با لباس های سرتا پا سفید به شکل تصویر مسجد النور بر روی زمین سبز زمردی به نماز جمعه ایستاده اند و در کنار آن ها گروه دیگری واژه های «اسلام صلح است» را تشکیل داده اند.

پرچم های بزرگ پاکستان و نیوزیلند نیز با پلاکارد بزرگی با این متن به نمایش گذاشته شده اند: «همبستگی با شهیدان کرایست چرچ در پاکستان»

این مراسم یادبود توسط «موسسه مسلمان» یک سازمان غیردولتی به هدف ارتقاء صلح و ثبات در جهان اسلام برگزار شد و تصاویر گرفته شده از بالای این مراسم توسط هواپیماهای بدون سرنشین گرفته و منشتر شدند.

لازم به ذکر است افراط گرای 28 ساله استرالیایی تبار که حامی برتری نژادسفید بود روز جمعه به دو مسجد با نام های النور و لینوود در شهر کرایست چرچ یورش برده و با شلیک گلوله به سوی نمازگزاران، 50 تن را به قتل رسانده و 39 تن دیگر را مجروح کرد. 9 تن از قربانیان این حمله پاکستانی تبار بودند و نعیم رشید یکی از این قربانیان که سعی داشته فرد مهاجم را متوقف سازد، مدال شجاعت دریافت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha