جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجاهدی

حوزه/ حجت الاسلام مجاهدی گفت: مشکلات زندگی برای رسیدن انسان به بندگی خدا است و کسانی که در مشکلات صبر را پیشه کرده و به خداوند تکیه کنند از امتحانات سربلند بیرون آمده و به سمت کمال بندگی حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام محمدعلی مجاهدی امروز در جلسه اخلاق طلاب سطح دو ارومیه که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت یادآوری تقوا به مؤمنین، اظهار داشت: به یاد خدا بودن و دعوت مؤمنین به تقوا و خدا ترسی باید جزو برنامه‌های یک طلبه باشد؛ خدا ترسی و دعوت به تقوا به قدری مهم است که دین اسلام بر خطیب نماز جمعه واجب کرده است که تقوا و خدا ترسی را به یاد مسلمانان انداخته و آن‌ها را به تقوا دعوت کند.

وی ادامه داد: حضور طلبه در حوزه و خواندن دروس حوزوی باید در جهت رسیدن به تقوا باشد و نباید مشغله‌های اجتماعی انسان را از یاد خدا و رسیدن به مقصد که همان بندگی و کمال است غافل کند؛ انسان دنبال کمال است و کمال با توحید و بندگی خدا حاصل می‌شود و آن‌هایی که کمال را در مادیات دنیا می‌بینند جز به وزر و وبال مال دنیا و سؤال و جواب آخرت نخواهند رسید.

استاد حوزه، امتحان الهی را لازمه بندگی دانست و افزود: همه انسان‌ها در معرض امتحان الهی هستند و آن‌هایی می‌توانند به سر منزل مقصود برسند که هدف داشته و ناملایمات و اذیت‌ها آن‌ها را از رسیدن به هدف دلسرد نکند، پیامبران الهی بزرگترین اذیت‌ها و توهین‌ها را برای هدایت مردم تحمل کردند و ما باید ائمه را به عنوان الگوی خود قرار دهیم.

وی، مشکلات زندگی را حکمت الهی برای امتحان و عقوبت گناه دانست و اضافه کرد: مشکلات زندگی برای رسیدن انسان به بندگی خدا است و کسانی که در مشکلات صبر را پیشه کرده و به خداوند تکیه کنند از امتحانات سربلند بیرون آمده و به سمت کمال بندگی حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام مجاهدی نماز را بهترین وسیله ارتباط بنده با خدا عنوان کرد و گفت: انسان باید بخشی از زندگی خود را برای عبادت خدا اختصاص دهد و بهترین وسیله برای ارتباط با خدای متعال نماز است که بنا به فرموده رهبر انقلاب، هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از نماز در این دنیا برای ارتباط با خدا وجود ندارد.

وی، دنیا طلبی را دلیل از بین رفتن لذت عبادت دانست و بیان داشت: دنیا طلبی و مشغولیت به دنیا انسان را از عبادت خدا باز داشته و لذت عبادت را می‌گیرد و بنا به آن‌چه که در روایات بیان شده است، کم‌ترین بلایی که بر عالم دنیا طلب نازل می‌شود این است که خدای متعال لذت بندگی و عبادت خود را از او سلب می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha