جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نبی زاده در نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی خوزستان

حوزه/ طرح حجت الاسلام نبی زاده، مبنی بر «حضور مستمر یک مبلغ روحانی در میان هر مجموعه ۲۰۰ خانواری»، مورد تأیید و استقبال مدیر حوزه علمیه خوزستان واقع شد و تدوین و تکمیل آن در دستور کار شورای نهادهای حوزوی استان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام نبی زاده، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، در نشست شورای نهادهای حوزوی استان که با حضور ویژه آیت الله اعرافی برگزار شد، در تبیین طرحی تبلیغی برای بهبود وضعیت فرهنگی استان خوزستان اظهار کرد: پس از بررسی و مشاهده میدانی مشکلات و معضلات اجتماعی استان خوزستان، به‌طورجدی می‌توان گفت همه آسیب‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی امنیتی خوزستان، ریشه در مسائل فرهنگی دارد و طبعاً، یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این مقابله با این چالش‌ها، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مردم استان خوزستان، یا از عشایر عزیز بوده و یا با فرهنگ عشایری زندگی می‌کنند که وجود شخصی به‌عنوان عالم، روحانی، بزرگ‌تر و محور، در این فرهنگ بسیار اثرگذار می‌باشد.

حجت‌الاسلام نبی زاده تأکید کرد: راه‌حل مشکل استان خوزستان حضور مستمر یک روحانی مبلغ در میان هر مجموعه ۲۰۰ خانواری در مناطق شهری و روستایی استان است.

وی در ادامه گفت: بر اساس مطالعه آماری و میدانی، رقمی میان ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ جمعیت ۲۰۰ خانواری نیازمند مبلغ در استان داریم، که با حضور مستمر روحانی در میان آن‌ها، بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه قابل‌حل خواهد بود.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به ظرفیت بالای طلاب مبلغ در استان گفت: این طرح با هم‌افزایی و همت روحانیون مستقر سازمان تبلیغات، طرح هجرت حوزه‌های علمیه، ستاد فرمان امام، سپاه پاسداران و مدیریت حوزه‌های علمیه، قابل‌اجرا خواهد بود.

وی افزود: اگر این طرح با جدیت اجرایی شود، قطعاً در طول ۲ سال ثمرات فرهنگی، امنیتی و اقتصادی فراوانی خواهد داشت؛ چراکه سابقه فعالیت‌ها در استان نشان داده هر روستا یا بخشی که یک روحانی فعالیت داشته، از بسیاری ابتلاعات به دور مانده است.

لازم به ذکر است این طرح مورد تائید و استقبال مدیر حوزه‌ علمیه خوزستان واقع شد و تدوین و تکمیل آن در دستور کار شورای نهادهای حوزوی استان قرار گرفت.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha