جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست های «هر سئوالی داری از مسلمان بپرس» هر دوشنبه در نیوهمپشر

حوزه/ یک مسلمان لبنانی آمریکایی تبار در ایالت نیوهمپشر در آمریکا سلسله نشست هایی با عنوان «هر سئوالی داری از مسلمان بپرس» برگزار کرده و به پرسش های به روز مردم و غیرمسلمانان درباره اسلام و مسلمانان پاسخ می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از recorder، برنامه «هر سئوالی داری از مسلمان بپرس» نشست ابتکاری جامعه اسلامی شهرستان گرین فیلد در نیوهمپشر ایالتی در شمال شرقی آمریکا، یکی از ایالت های نیوانگلند است که هر شب جمعه در کتابخانه گرین فیلد برگزار شده و موضوعات متنوع دینی را که اخیرا در رابطه با دین اسلام و قرآن دیدگاه های کلیشه ای به همراه دارند از جمله خشونت مذهبی و نابرابری جنیستی را به چالش می کشد.

رابرت عزیز یک مسلمان لبنانی آمریکایی تبار که در دهه هشتاد به عنوان عکاس خبرنگار در مناطق مختلفی از جمله هند، شمال آفریقا، آتن، بیروت، قاهره و جده فعالیت داشته، به پرسش مردم در رابطه با این مباحث پاسخ می دهد. والدین عزیز هر دو مسیحی بوده اند و وی در زمان بلوغ و هنگامی که در خاورمیانه زندگی می کرده به دین اسلام گرویده است.

وی نشست های پرسش و پاسخ را از سه سال پیش آغاز کرده و از آن زمان تاکنون جلسات مختلفی در کتابخانه ها و اماکن عمومی به ویژه در نیوهمپشر برگزار کرده است.

مبحث خشونت مذهبی بارها به میان آورده شده و عزیز در این باره گفت: متاسفانه رسانه های جمعی مسلمانان را به عنوان «بیگانه» توصیف می کنند و هر چند داعشی ها و القاعده ای ها مشابه هایی چون کوکلن کلاس ها و افراط گرایان مسیحی را در غرب دارند اما رسانه ها حاضر نیستند به این شباهت اعتراف کنند و جوری برخورد می کنند تا تمامی مسلمانان هدف حمله قرار بگیرند.

وی افزود: با وجود اینکه مسلمانان هزاران بار خشونت را هر روزه محکوم می کنند، اما رسانه ای نمی شود و این محکومیت ها به گوش جهان نمی رسد تا ما تصور کنیم که مسلمانان حامیان خشونت دینی می باشند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha