جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ بازدید نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه از راه اندازی مرکز تخصصی هنر و رسانه خبرداد و گفت: در این مرکز به دنبال آن هستیم که طلاب در حین تحصیل در سطوح عالی حوزه، رسانه را نیز در بدنه حوزه تحصیل کنند؛ زیرا قطعا اگر طلاب به دلیل تحصیل در رشته رسانه به دانشگاه های دیگر بروند از فضای طلبگی خارج شده و صبغه رسانه ای صرف به خود خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در نشستی با آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در حاشیه بازدید از رسانه حوزه برگزار شد، گفت: شاید امری در کشور و نظام اسلامی وجود ندارد که از حوزه انتظاری نداشته باشند.

وی افزود: به تبع آن، همین انتظارات از رسانه حوزه نیز وجود دارد که در همه عرصه ها بتواند حضوری مثمرثمر، قوی و جریان ساز داشته باشد.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه بیان کرد: فعالیت های رسانه ای و خبری در سراسر دنیا شاهد دگرگونی های مختلف بوده است؛ به نحوی که در گذشته، رسانه خوب، رسانه ای بود که تنها به خبررسانی می پرداخت، ولی پس از آن، سرعت خبر رسانی به ملاک مهم رسانه خوب مبدل شد، ولی امروز رسانه ها بر سر جلب و جذب مخاطب و ابزارهای مختلف پیام رسانی رقابت دارند.

وی گفت: به همین دلیل رسانه داری در این فضا بسیار مشکل و حساس است؛ مشکلات و تنگناهای مالی و بودجه ای و گسترده تر شدن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بر سختی این رقابت رسانه ای افزوده است؛ در حقیقت اگر امروز یک طلبه در عرصه رسانه مجاهدت کند، قطعا پاداشی عظیم نزد خداوند خواهد داشت.

وی با اشاره به 19  درگاه رسانه ای رسانه رسمی حوزه های علمیه بیان کرد: در حال حاضر روی 5 زبان نیز فعال هستیم؛ تولید ویژه نامه های تخصصی و... که در بسیاری از آنها جزو اولین ها بودیم؛ از جمله ویژه نامه های خاص وجریان ساز علمی و... که کارنامه روشنی از فعالیت حوزویان رسانه ای را شکل داده است.

حجت الاسلام والمسلمین برته یادآورشد: از جمله برنامه های علمی خبرگزاری حوزه، برگزاری نشست مرتبط به رویت هلال است؛ همه ساله جریان های رسانه ای دینی در زمینه ماه رمضان به شکل چندان جدی و علمی به این مساله نمی پردازند؛ ولی خبرگزاری حوزه برنامه علمی و قوی را که با پیام تصویری آیت الله العظمی سبحانی پخش شد را برگزار می کند.

وی گفت: یکی از انگیزه های فعالیت جدی ما در این عرصه، تقویت کارکردهای روحانیت در فضاهای مختلف از جمله رسانه و امور اجتماعی و مطالبه گری در عرصه های مختلف است؛ خوشبختانه در فاز مطالبه گری نیز کارهای جدی انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی هنر و رسانه بیان کرد: در این مرکز به دنبال آن هستیم که طلاب در حین تحصیل در سطوح عالی حوزه، رسانه را نیز در بدنه حوزه تحصیل کنند؛ زیرا قطعا اگر طلاب به دلیل تحصیل در رشته رسانه به دانشگاه های دیگر بروند از فضای طلبگی خارج شده و صبغه رسانه ای صرف به خود خواهند گرفت، ولی تحصیل در رشته رسانه در حین تحصیل در بدنه حوزه قطعا بر توانمندی های آنها خواهند افزود.

وی گفت: بهترین کار این است که طلاب در این فضای معنوی و روحانیتی متخصص رسانه باشند که امیدواریم که در سال جاری و سال آتی پذیرش طلبه آغاز شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha