جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، در مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس در تهران، گفت: شهدا به ما سیره ایستادگی و مقاومت را آموختند و آنچه امروز داریم در بستر راهبرد مذاکره و راهبرد تسلیم به دست نیامده است، بلکه اقتداری که نصیب این ملت شده در راهبرد مقاومت اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دقایقی قبل، در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 150 شهید دوران دفاع مقدس در تهران، گفت: اين جمعيت عظيم در اين گرما به خاطر احساس وظيفه و ادای تكليف به كساني كه براي عزت و سربلندي اين كشور رفتند، آمده اند.

رئیس قوه قضائیه  تصریح کرد: آنها كه در محضرشان هستيم آموختند انسان سالك بايد دشمن ستيز و دشمن شناس باشد.

وی با بیان این که راهبرد و تدبیر جمهوری اسلامی همه کشورهای منطقه را در برگرفته است، گفت: دیروز شهدای ما سخن از دشمن شناسی و دشمن ستیزی داشتند و امروز این پیام به همه عالم رسیده است و هرجا سخن از عدالت خواهی است، در واقع همان امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس قوه قضائیه با بیان این که امروز آنچه از عزت و اقتدار و افتخار نصیب مردم شده در پرتو راهبرد مقاومت است، تصریح کرد: اگر مقاومت و ایستادگی کنیم، دشمن عقب نشینی می‌کند ولی بعضی‌ها طور دیگری قلم زدند و ادبیات دیگری به کار بردند و حرف‌های دیگری بر زبان جاری نمودند اما مقام معظم رهبری فرمودند آن دست مبارکی که روی ماشه رفت و پهپاد آمریکایی را ساقط کرد، نشان داد که نظام جمهوری اسلامی در مقاومتش و ایستادگی در مقابل دشمن هیچ تردیدی در دل راه نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه شهدای عالیقدر برای ما پیام و سخن دارند و باید گوش‌های ما شنوا باشد، گفت: امید آن داریم خداوند گوش‌های همه ما را برای شنیدن پیام‌های انسان ساز شهیدان مهیا فرماید.

وی با بیان اینکه خون شهیدان متصل به ثارالله است، گفت: خداوند از خون امام حسین(ع) نمی‌گذرد زیرا خونخواه امام حسین(ع) خود خداست. خون‌های شهدای کشور ما هم به ثارالله متصل شده است و چون متصل به ثارالله و عاشورا شد، این جریان امتداد عاشورای حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: این درخت تنومند پرثمر انقلاب اسلامی بر خون مطهر شهیدان بینان نهاده شده است و این خون شهیدان است که درخت تنومند انقلاب را آبیاری کرده و می‌کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: ممکن است جریان باطل در برابر جریان امتداد عاشورا جولانی داشته باشد، اما ماندگاری و ثبات نخواهد داشت و کسانی که در این کشور به هر دلیلی ناخالصی داشته باشند بدانند نه فکر و نه عملشان ماندگاری نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: وضع ما و دشمن كاملا قابل ارزيابي است و در همه ميدان‌ها برتری با جبهه انقلاب است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قرآن نوید داده است که مفسدان در آینده هیچ جایی نخواهند داشت، تاکید کرد: درس همیشگی شهدا، ایستادگی و مقاومت و نه تسلیم است و کسانی که در این نظام ناخالصی داشته باشند ماندگاری نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: شهدا به ما سیره ایستادگی و مقاومت را آموختند و آنچه امروز داریم در بستر راهبرد مذاکره و راهبرد تسلیم به دست نیامده است، بلکه اقتداری که نصیب این ملت شده در راهبرد مقاومت اتفاق افتاده است، راهبردی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند و بار‌ها فرمودند «بدانید اگر ایستادگی کنیم دشمن عقب نشینی می‌کند، بدانید هرگاه مقاومت کردیم دشمن عقب نشینی می‌کند».

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha