جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هدیه کمیاب و بی نظیری که یکی از پادشاهان بیش از ۱۷۵ سال قبل به حرم امام حسین (ع) هدیه داد

حوزه/ موزه آستان مقدس حسینی از ویژگی های عتیقه ای کمیاب و بی نظیر که یکی از پادشاهان بیش از ۱۷۵ سال پیش به حرم امام حسین (علیه السلام) هدیه داده، پرده برداشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موزه آستان مقدس حسینی از ویژگی های عتیقه ای کمیاب و بی نظیر که یکی از پادشاهان بیش از 175 سال پیش به حرم امام حسین (علیه السلام) هدیه داده، پرده برداشت.

علاء احمد ضیاء الدین مدیر موزه آستان حسینی گفت: این عتیقه عبارت از منبر خاصّی است که در ساخت آن از نخ های طلایی، نقره، عاج و چوب رنگارنگ استفاده شده است.

وی افزود: این منبر به صورتی هنری ترکیب یافته و هیچ میخی در آن بکار نرفته است و هر قسمت را چوب ها و نخ های خاص طلایی و نقره ای و عاج به هم وصل می کند تا به عنوان یکی از زیبایی های پیچیده اسلامی در بیاید.

ضیاء الدین با بیان اینکه نظیر این منبر در هیچ جای زمین یافت نمی شد، گفت: با کاوش ها و تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این منبر 175 سال پیش ساخته شده و زمان زیادی صرف آن شده است و این منبر مشتمل بر صد ها چوب کمیاب و رنگی است.

مدیر موزه آستان حسینی اشاره کرد: این منبر به خاطر کوتاهی در زمان رژیم صدام خسارت بزرگی دیده است و کادر موزه به هنگام پیگیری اشیای قیمتی حرم امام حسین (ع) به این منبر دست یافت که خراب شده بود.

وی ادامه داد: کادر متخصص و توانایی بر روی این منبر کار کرده و علی رغم سختی های زیاد آن را ترکیب کردند و بر این منبر اسم جلاله و نقاشی های اسلامی کار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha