جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
المصطفی

حوزه/ اعضای اتحادیه خیّرین جهان اسلام، با حضور در جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، در جمع اعضای اتحادیه خیرین جهان اسلام، ضمن تبریک میلاد باسعادت ثامن‌الحجج، علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، ارتباط با مجالس اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را مایه ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: همواره خدا را شاکریم که ارتزاق ما از معارف ناب الهی، در سایه‌سار اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

وی، در ادامه، تأسیس مراکز تقریب‌محور را در جای جای سرزمین‌های اسلامی، از نیازهای روز جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز خیریه و ارائه خدمات اجتماعی، از ارزش‌های الهی و انسانی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بهره‌گیری از ظرفیت فعالیت مراکز خیریه و تقویت خوبی‌ها و نهادینه‌سازی تقوا را از الزامات حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی عنوان کرد و ابراز داشت: تخصصی‌سازی حوزه‌های فعالیتی در کنفرانس بین‌المللی وحدت، ثمرات چشم‌گیری در رسیدن به اهداف و راهبردهای ترسیم‌شده خواهد داشت.

رئیس جامعةالمصطفی پرچم‌داری تقریب و احترام به مذاهب اسلامی را موهبتی الهی و از والاترین راهبردهای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: گسترش خدمات اجتماعی تأثیرات فراوانی در ایجاد وحدت و همنوایی اسلامی خواهد داشت.

وی جامعةالمصطفی- واحد گرگان را از ظرفیت‌های ارزشمند المصطفی دانست و یادآور شد: با وجود این که در برخی از کشورهای اسلامی، حمل کتاب شیعی جرم تلقی می‌شود، در جمهوری اسلامی ایران، طلاب و دانش‌پژوهان مذاهب مختلف، فقه اسلامی را براساس مبانی فقهی مذهب خود و تحت اشراف استادانی از برادران اهل سنت فرامی‌گیرند.

رئیس جامعةالمصطفی مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة‌المصطفی را از دیگر ظرفیت‌های پویای جامعةالمصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: گسترش آموزش‌های کاربردی با بهره‌گیری از ظرفیت، توان و تجارب مراکز تخصصی، امری بایسته در ارتقای دانش‌های مهارتی است.

 ناظمی اردکانی، معاون اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز در ابتدای این نشست، برگزاری کنفرانس وحدت و تقویت گفتمان وحدت اسلامی را از مهم‌ترین رسالت‌های این گروه عنوان کرد و ابراز داشت: گفتمان وحدت اسلامی را باید به رفتارهای اجتماعی تبدیل نماییم.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ‌اتحادیه‌های جهانی تقریب‌‌محور، با بیان این که تاکنون شانزده اتحادیه بین‌المللی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: اتحادیه علمای مقاومت و زنان مسلمان، از قدیمی‌ترین اتحادیه‌های جهانی تقریب به شمار می‌رود.

معاون اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اتحادیه جهانی سادات، اتحادیه اندیشمندان دانشگاهی، نویسندگان، شعرا و هنرمندان، اتحادیه فعالان سیاسی، فعالان اقتصادی، قهرمانان ورزشی، مهندسین، جوانان، قربانیان ترور، خیرین، فرزندان شاهد، ایثارگران، از اتحادیه‌های فعال و اتحادیه‌های پزشکان و ائمه جمعه نیز در حال تشکیل هستند.

 ناظمی اردکانی با تأکید بر این که اتحادیه‌های مزبور با حضور فعال اندیشمندانی از پیروان مذاهب اسلامی تشکیل شده است، ابراز داشت: طلاب جامعةالمصطفی ظرفیتی ارزشمند برای تقویت گفتمان وحدت اسلامی و تبدیل آن به رفتارهای اجتماعی هستند.

وی با بیان این که کنفرانس وحدت، برآیند فعالیت تشکیلاتی جمعیت‌های تقریبی است، یادآور شد: اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت، جزو اقداماتی است که با همکاری جامعةالمصطفی و دانش‌آموختگان آن شکل گرفته است.

ناظمی اردکانی، در بخش پایانی سخنان خود، گفت: گسترش ارتباط مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، مجمع جهانی تقریب و جامعة‌المصطفی، ثمرات ارزشمندی در ارائه و نشر معارف ناب الهی خواهد داشت.

همچنین انواری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه خیرین در ادامه این نشست، ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد و تقویت ارتباط اتحادیه خیرین و خیریه‌های جهان اسلام، با بیان این که این امر، همان گسترش دیپلماسی‌های حمایتی است، یادآور شد: اتصال کمک‌های مادی و معنوی خیرین جهان اسلام، در تقویت زیرساخت‌های وحدت‌آفرین نقش بسزایی خواهد داشت.

وی بر تأسیس دفتر ارتباطی خیرین جهان اسلام تأکید نمود و با بیان این که اتحادیه مجمع خیرین جهان اسلام، در ابتدای راه و در مرحله عضوگیری قرار دارد، خاطرنشان کرد: طلاب و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی از ظرفیت ارزشمندی در گسترش ارتباطات اجتماعی و تقویت فعالیت‌های خیریه برخوردار بوده، نقش برجسته‌ای در گفتمان‌سازی و تبدیل وحدت به رفتارهای اجتماعی خواهند داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه خیرین به فراهم بودن زمینه‌های همکاری در عرصه‌های انسان‌دوستانه اشاره نمود و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی در آموزش هسته‌های حمایتی خیرین حداکثر استفاده را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha