سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شهید حاج قاسم سلیمانی این است که جلودار حرکتی جهانی شناخته می‌شود، حرکتی از جنس رشد همه انسان‌ها و انقلابی است که در درون انسان‌ها شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و نیز اولین سالگرد درگذشته علامه مصباح یزدی که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار برگزار شد، در سخنانی به ۲ ویژگی مهم انسان تراز عصر غیبت اشاره کرد و اظهار داشت: اولین ویژگی انسان تراز عصر غیبت به‌لحاظ درونی یک قیامی در جان و روح شخص است که این قیام، یک اتفاق معنوی می‌باشد. این اتفاق درونی، باعث می‌شود که این شخصیت، وجودی معنوی باشد. دومین ویژگی این است این شخصیت، قدرت را در ساخت جامعه بروز می‌دهد و پیش می‌برد و کمک می‌دهد که این قدرت در جامعه شکل بگیرد لذا می‌توان گفت که حاج قاسم شخصیت تراز عصر غیبت است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: در وصیتنامه که سند مهمی است از شخصیت این سردار بزرگ، می‌فرماید: به‌شهدا وصل شوید، به‌خانواده شهدا وصل شوید.

بروز قدرت ایمانی در بافت و ساخت جامعه

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: نکته دوم این است که این انسان و این قدرت، اولین جایی که خود را بروز می‌دهد، ساخت و ساز اجتماعی است که همان طرح ولایت الهی و قرآنی می‌باشد. طرح ولایت در یک جامعه، طرحی است که اراده عمومی جامعه در آن شکل می‌گیرد و این اراده عمومی جامعه در کل جهان اثربخش بوده و پیش برنده است. انسان تراز عصر غیبت، انسانی ولایی می‌باشد.

انقلاب و قیام درونی

این استاد حوزه عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این شخصیت این است که جلودار حرکتی شناخته می‌شود که این حرکت، جنبشی جهانی از جنس رشد همه انسان‌ها است و انقلابی می‌باشد که در درون انسان‌ها شکل می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: اصلی‌ترین دلیل غیبت این است که حضرت نیاز به‌این دارند که جریان شیعی انقلابی شکل بگیرد که قدرت مبارزه با طاغوت را داشته باشد. یعنی اصل، مسئله قدرت است و منشأ قدرت و توان در اندیشه دینی، ایمان مردم است و قدرتی که از درون مردم می‌جوشد. ما اگر بخواهیم با دشمن درگیر بشویم، قدرت ما با دشمن قابل مقایسه نیست. لذا باید گفت که معنای مستضعفین این است که شاید در ظاهر ضعیف به‌نظر برسند ولی پشتوانه اصلی آن‌ها، قدرت ایمانی آنهاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha