یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دفاعیه پایان نامه

جلسه دفاع از پایان‌نامه یکی از طلاب حضوری سطح سه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از اراک، جلسه دفاعیه «خانم سعیده ایزدپناه» از طلاب رشته تفسیر و علوم قرآنی مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک، با عنوان «سیره انبیاء در بیان دعاهای اجتماعی و اعتقادی بر اساس آیات قرآن» با داوری حجت الاسلام و المسلمین احمد ناصح و راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان برگزار شد.

ایزدپناه در بخشی ادفاعیه خود گفت: دعا و ارتباط با خدا مسئله‌ای بسیار مهم می‌باشد و یکی از مهم‌ترین راه‌های قرب و نزدیکی به خدا است که اگر در جامعه این ارتباط قوی و به نحو اکمل و احسن باشد نه تنها مشکلات فردی، بلکه مشکلات اجتماعی و بسیاری از مسائل سخت و پیچیده که لاینحل به نظر می‌رسد و موجب اضطراب هست، به آسانی حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حقیقت دعا جز توجه به کمالات خداوند و جهات فقر خود نیست و خواننده آن نیز اگر بخواهد حال دعایی داشته باشد و رعایت حالت دعا را بکند باید با ابزار الفاظ دعا درکی از حق تعالی داشته باشد تا صدور چنین تعبیراتی از او صادق باشد. حکمت دعا رسیدن به اهداف است و عالی‌ترین هدف قرب الهی است، دعا و طلب از خدا در واقع به معنی به خدمت گرفتن نیروها و قوای موجود در جهان می‌باشد. یعنی دعا نیز یکی از ابزار و وسایلی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است تا او را به اهدافش برساند، و شاید به همین دلیل باشد که در روایت آمده است که دعا قضای حتمی را بر می‌گرداند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha