یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
فراخوان

حوزه/ کنگره بین‌المللی میرزای نائینی (ره) در موضوعات اعلامی فراخوان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کنگره بین‌المللی میرزای نائینی (ره) در موضوعات اعلامی فراخوان شد.

گفتنی است: این کنگره در محورهای محتوایی اندیشه‌های فقهی و اصولی، قرآنی، حدیث و آیات الاحکام و اندیشه سیاسی خواهد بود.

مهلت ارسال چکیده ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و مهلت ارسال مقالات: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود: محمدحسین غروی نائینی، در ۱۵ ذی‌القعده سال ۱۲۷۶ قمری در خانواده‌ای روحانی در نائین به دنیا آمد. پدرش شیخ عبدالرحیم و جدش شیخ محمد سعید، هر دو شیخ‌الاسلام اصفهان بودند که از سوی سلطان وقت، برای این منصب برگزیده شده بودند.
محمدحسین تحصیل را از کودکی، در زادگاهش آغاز کرد و پس از فراگیری مقدمات، در هفده سالگی راهی اصفهان شد و پدرش با هدف تعلیم و تربیت وی، او را به شیخ محمدباقر اصفهانی سپرد. نائینی، هم در حوزه درس اصفهانی حاضر می‌شد و هم در خانه او و تحت سرپرستی‌اش زندگی می‌کرد. افزون بر آن، وی در اصفهان نزد میرزا ابوالمعالی کلباسی، میرزا محمدحسن هزارجریبی و جهانگیرخان قشقایی، در رشته‌های مختلف علمی، از جمله فقه، اصول، کلام و حکمت، تحصیلاتش را دنبال کرد. هم‌چنین با ادبیات فارسی و عربی و ریاضی نیز آشنا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد غروی نائینی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    سلام عليكم تصحيحات زندگینامه میرزای نایینی از این قراراست : تولد ایشان در ۲۵ ذیقعده روز دحو الارض بوده .پدر واجداد ایشان شیخ الاسلام نائین بوده اند .ایشان مدت کوتاهی در منزل شیخ محمد باقر بوده وپس از ان به مدرسه علمیه منتقل شده اند .اساتید ایشان سه استاد عالیمقام حوزه علمیه اصفهان اقایان شیخ محمد باقر اصفهانی وفرزندشان شیخ محمد حسین وابوالمعالی کلباسی بوده اند چنانچه خودشان نوشته اند.