یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تعلیم و تربیت اسلامی

حوزه/ معاون مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)کلاله گفت: تربیت از مهم‌ترین آموزه‌های وحیانی است، چرا که هدف از استقرار انسان در زمین دستیابی به این مهم است تا در یک فرایندی استعدادهای خویش را آشکار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم فاطمه قنبری در نشستی مجازی که با حضور طلبه‌های مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام‌الله‌علیها) شهرستان کلاله برگزار شد، بیان کرد: تربیت به معنای شکوفا نمودن استعدادهای درون انسان و مجموعه تلاش‌های سنجیده و منظم برای رسیدن به هدف مشخص و شکوفاسازی توان‌های بالقوه در تمام ابعاد وجودی انسان است.

وی افزود: تربیت فرزند یکی از مهم‌ترین وظایف والدین و مربیان در عرصه زندگی است که با تربیت صحیح میراث‌های فرهنگی مطلوب و ارزشمند از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

معاون مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) کلاله، درباره تربیت و ربانی‌کردن که از وظایف اولیای الهی و هدف بعثت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است، بیان کرد: کسانی که در چارچوب آموزه‌های وحیانی، اهداف زندگی خویش را سامان می‌دهند، تلاش می‌کنند تا افزون بر عروج ملکوتی دستگیر دیگران به سیر الی‌الله هم باشند و خدایی شدن را چنان‌که خود آموخته به دیگران هم بیاموزند.

خانم قنبری اظهار کرد: تربیت و ربوبیت از مهم‌ترین آموزه‌های وحیانی است، چرا که هدف از استقرار انسان در زمین دستیابی به این مهم است تا در یک فرآیندی استعدادهای خود را آشکار کند.

استاد حوزه خواهران افزود: یکی از انسان‌های کامل که از جانب خدا مأموریت یافت تا نه تنها دستگیر امت شیعه باشد، بلکه در مقام هدایت و ارائه راه رسیدن به الله قرار داد، امام محمد باقر (علیه‌السلام) است.

قنبری بیان کرد: امام محمد باقر (علیه‌السلام) پنجمین اختر فروزان آسمان امامت و هفتمین گوهر عرش عصمت، شکافنده و بیان کننده علوم اسلامی است؛ امامی که سراسر زندگی‌اش نور و در راه ارشاد و هدایت مردم بود، بزرگ‌ترین قدم را برای شناسایی تشیع و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) برداشت.

وی ادامه داد: بی‌شک آشنایی با سیره عملی، سیاسی، تربیتی و اخلاقی امام باقر (علیه‌السلام) راهنمای خوبی برای ما در مسیر پرپیچ و خم زندگی است.

خانم قنبری در پایان بیان کرد: امید است با بهره گیری از سیره این امام باقر (علیه السلام) در همه مراحل زندگی، یک زندگی سالم، همراه با روشن بینی و بصیرت بنا کنیم و با زمینه سازی و انتظار ظهور حجت راه را برای تشکیل حکومت عدل الهی هموار سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha