یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1014213
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
تصاویر/ برگزاری دوره مقدماتی آشنایی با مهارت‌های ترک گناه در اسلام به میزبانی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج)

حوزه/ دوره مقدماتی آشنایی با مهارت‌های ترک گناه در اسلام به  همت مدیریت حوزه علمیه خوزستان و میزبانی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اهواز، دوره مقدماتی آشنایی با مهارت‌های ترک گناه در اسلام، به همت مدیریت حوزه علمیه خوزستان و به میزبانی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز ، در روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، برگزار شد.

در این دوره حجت‌الاسلام حصاری، اظهار کرد: یکی از مهارت‌های ترک گناه مراقبه است که منظور ما از مراقبه در اینجا مراقبه عقل انسان نسبت به نفس است.

وی افزود: مراقبه یک امر تمرینی و تدریجی است و انسان در ابتدای کار نباید توقع بالایی از خود داشته باشد، چراکه در مسیر مراقبه انسان دچار ناکامی‌هایی می‌شود که در اینجا نباید ناامید و مأیوس شود.

استاد مشاور حوزه بیان کرد: مهارت بعدی در بحث ترک گناه، محاسبه است و انسان باید در آخر شب و موقع خواب بررسی کند که آیا مراقبه‌ها را درست انجام داده و توانسته از گناه دوری کند یا خیر؟

وی افزود: محاسبه‌ی نفس یک کار مدیریتی و عقلائی است و سبب تصفیه با موقعیت‌های قبلی زندگی و گذر از موقعیت‌های قبلی و هموار کردن راه انسان برای رسیدن به کمال است ازاین‌رو علمای اخلاق سابق محاسبه را واجب می‌دانستند.

مهارت های ترک گناه

مهارت های ترک گناه

مهارت های ترک گناه

مهارت های ترک گناه

مهارت های ترک گناه

مهارت های ترک گناه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha