شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1015759
۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
تصاویر/ حال و هوای حرم رضوی در روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

حوزه/ تعدادی از مدارس علمیه در مشهد به اسکان زائران نوروزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، با توجه به انبوه زائران نوروزی و کمبود مراکز اسکان در مشهد، تعدادی از مدارس علمیه برای این امر در راستای خدمت اجتماعی حوزه انقلابی خراسان به صورت جهادی فعالیت دارند.

حدود ۲ هزار زائر نوروزی در مدارس علمیه عالی نواب، عباسقلی خان و حضرت مهدی(عج) اسکان یافته اند که از این تعداد تا کنون هزار و ۲۰۰ نفر در مدرسه علمیه عالی نواب پذیرایی شده و حدود ۸۰۰ زائر نیز در دو مدرسه دیگر حضور داشته اند.

همچنین علاوه بر خدمت به طلاب زائر در طول سال، یازده سوئیت در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) در این ایام در اختیار زائران طلبه سراسر کشور به صورت رایگان قرار دارد.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، اسکان زائران نوروزی در مدارس علمیه مشهد تا زمان اوج سفرهای نوروزی، در صورت نیاز، ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان از مدیران مدارس خواسته با توجه به حضور خیل کثیری از زائران امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد مقدس و از طرفی برودت هوا و هزینه های اسکان در اماکن اقامتی مشهد، آن دسته از مدارسی که امکان میزبانی دارند، در این امر و خدمت اجتماعی حضور یابند.

وی یادآور شده است که ضوابط پذیرش مهمان از جمله اخذ کارت ملی یا شناسنامه و تطبیق با صاحب کارت و نیز سایر ملاحظات صیانتی و ایمنی مدنظر قرار داده شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha