جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید موسی آتش زر از اساتید حوزه علمیه بناب دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی آتش زر از اساتید حوزه علمیه بناب دار فانی را وداع گفت.

زندگی نامه استاد آتش زر:

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی آتش زر در یازدهم فروردین سال ۱۳۲۰ در شهر بناب دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات کلاسیک خود را تا هشتم قدیم ادامه داده و در سال ۱۳۳۴ وارد حوزه علمیه بناب گردید.

حجت الاسلام و المسلمین آتش زر پس از فراگرفتن دروس مقدمات از محضر آیت الله حاج شیخ یوسف باقری بنابی و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ اسماعیل اعلایی « رحمة الله علیهما» عازم شهر مقدس قم گردید.

وی در حوزه علمیه قم رسائل و مکاسب را از محضر آیت الله پایانی ، کفایه را از محضر آیت الله سلطانی ، منظومه را از محضر آیت الله شهید مفتح و اسفار را از محضر علامه طباطبایی فرا گرفت و در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام آقایان بروجردی ، امام خمینی و گلپایگانی ( قدس الله اسرارهم) حاضر شد و مدت یک سال نیز در حوزه علمیه نجف اشرف از محضر آیت الله شهید مدنی و آیت الله میرزا کاظم تبریزی بهره برد.

تا به حال مقالاتی از وی در عرصه مباحث دینی و مذهبی در مجلات مکتب تشیع و نور دانش به چاپ رسیده است . ایشان همچنین پایان نامه سطح چهار حوزه علمیه را در موضوع « متعه » نوشته و از آن دفاع نموده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید موسی آتش زر از مؤسسین کمیته انقلاب اسلامی بناب بوده و در مقاطعی از دوران فعالیت سیاسی اجتماعی خود مسئولیت حزب جمهوری اسلامی، ریاست هلال احمر، مسئولیت دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولیت عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان بناب را عهده دار بوده اند.

وی در دوران انقلاب همراه با آیت الله شیخ یوسف باقری بنابی به مبارزه علیه نظام شاهنشاهی پرداخته و در شهر های بناب، مراغه و عجبشیر سخنرانی هایی بر علیه طاغوت انجام می دادند.

همزمان با شروع جنگ تحمیلی وظیفه ی خود را حضور در جبهه های حق علیه باطل دانسته و همراه با طلاب جوان به سوی دفاع از اسلام شتافتند و به مدت شش ماه در جبهه های غرب و جنوب کشورمان حضور یافت.

ایشان در مدت عمر پربرکت خویش به تدریس علوم دینی نیز مشغول بوده و صدها تن از طلاب از دانش این عالم بهره مند گردیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha