دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدیرکل اموزش و پرورش قم

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اهمیت و تاثیرگذاری محتوا در دوره پیش دبستانی می تواند بسیار مهم قلمداد شود و نیاز است تولید محتوا در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آقای رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در نشست شورای سیاست گذاری مهدویت استان که در جامعه مدرسین برگزار شد، با بیان این که آموزش و پرورش می تواند در زمینه تبیین معارف مهدوی بصورت گسترده در فعالیت های فرهنگی نقش شایانی داشته باشد تصریح کرد: اندیشه مهدویت، عصاره ناب تمام معارف اسلامی است که در آن ظرفیت فراوانی برای تربیت انسان جهت زمینه‌سازی ظهور به‌منظور تحقق جامعه آرمانی فراگیر اسلامی و دولت کریمه دارد و یکی از مهم‌ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت، گسترش فرهنگ مهدویت و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(ع) است که این آرمان ارزشمند با پرورش نسلی مهدوی تحقق می‌یابد.

رئیس کارگروه آموزش مهدویت آموزش و پرورش استان قم، افزود: باید بهترین سن برای تربیت‌پذیری و تأثیرپذیری، یعنی دوران کودکی را انتخاب نمود؛ زیرا شاکله شخصیتی و زیربناهای فکری، اعتقادی و اخلاقی هر فرد در آن دوران پایه‌ریزی و درواقع دانشگاه تربیت محسوب می‌شود.

علیرضا رحیمی در ادامه خاطرنشان ساخت: اهمیت و تاثیرگذاری محتوا در دوره پیش دبستانی می تواند بسیار مهم قلمداد شود و نیاز است تولید محتوا در این زمینه مورد توجه قرار گیرد. و میطلبد بیشتر از محتواهای تولیدی مرکز تخصصی مهدویت استفاده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: افزون بر انتقال اطلاعات پیرامون امام زمان(ع) به کودکان، باید به فکر نهادینه‌سازی، درونی‌شدن و تبدیل به باور و ایمان نیز باشیم تا اثر تربیتی ماندگاری داشته باشد و در نتیجه، افعال خیر با میل درونی صادر شود و دوره کودکی، بهترین زمان برای این امر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: با توجه به ویژگی‌های خاص شخصیتی کودکان، شایسته است که آموزه‌های مهدوی به لحاظ قرار گرفتن در سامانه انتقال به کودک، به‌گونه‌ای روشمند، دسته‌بندی و گزینش شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha