شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ آیین اختتامیه هم اندیشی گروه‌های علمی تربیتی مدارس علمیه شمالغرب کشور در ارومیه

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه باید همگام با تحولات نوین، خود را بروز نگه دارد تا پاسخگوی موضوعات جدید و به روز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین اختتامیه هم اندیشی گروه‌های علمی تربیتی مدارس علمیه شمالغرب کشور که شامگاه پنجشنبه در محل آمفی تئاتر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: علمیت، تربیت و تهذیب و انقلابی بودن به عنوان سه محور مهم حوزه‌های علمیه بوده و پویایی و رشد حوزه‌های علمیه در گرو توجه به این سه اصل می‌باشد تا بتوانیم عالمی در تراز انقلاب اسلامی را تربیت کنیم.

 ارتقای علمی و بازسازی هماهنگ علمی حوزه‌ها همگام با نیازهای جدید انجام شود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی تربیت مبلغ دینی و معلم اسلامی را مسئله برجسته آموزش حوزه‌های علمیه دانست و گفت: در اجر عمل هر تبلیغی که توسط این مبلغان دینی انجام شود، اساتید و مسئولان حوزه علمیه که در آموزش آن مبلغ دینی تاثیرگذار بودند، شریک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور نیز در این نشست با اشاره به اعیاد بزرگ قربان و غدیر، مسئله امامت را موضوع مشترک هر دو عید دانسته و اظهار داشت: موضوع غدیر و ولایت امیر المومنین(ع) به اندازه ابلاغ رسالت پیامبر گرامی اسلام اهمیت دارد و خداوند در قرآن کریم بدان تاکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: حوزه‌های علمیه باید همگام با تحولات نوین، خود را بروز نگه دارد تا پاسخگوی موضوعات جدید و به روز باشد، البته در این راستا، ارتقای علمی و بازسازی هماهنگ علمی حوزه‌ها همگام با نیازهای جدید باید انجام شود که تدوین ۱۶ رشته جدید و تعریف ۴۰۶ رشته و گرایش و رویکرد جدید در حوزه‌ها از جمله این طرح‌ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha