سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تجلیل از کتاب

حوزه/ در آیین تجلیل از آثار شایسته تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس: بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» نوشته سید حامد علیزاده موسوی مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آیین تجلیل از آثار شایسته تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از بزرگان اهل قلم برگزار شد، کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس: بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» نوشته حجت الاسلام سید حامد علیزاده موسوی مورد تقدیر قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا «دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی»، در آغاز این مراسم به گزارش عملکرد این دوره پرداخت.

بنابراین گزارش در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۲ هزار و ۶۰۰ اثر چاپ اول بوده است. از ۵۲ هزار اثر، حدود ۱۲ هزار اثر به مرحله داوری رسیده است. ۵۹۲ داور در ۲ مقطع، آثار را داوری کردند که نتیجه آن، ورود ۲۵۷ اثر به مرحله دوم شد و در مرحله دوم ۵۸ اثر شایسته تقدیر و ۱۷ اثر برگزیده و از ۲ شخصیت علمی کتاب، تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم، حجت الاسلام سید حامد علیزاده موسوی پس از معرفی اجمالی کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس: بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» به ضرورت توجه به مباحث و رویکردهای جدید در حوزه‌های گوناگون به ویژه مطالعات قرآنی اشاره و این کتاب را بررسی و نقد رویکردی جدید با عنوان رویکرد بافت گرایانه در حوزه مطالعات قرآنی خاورشناسان بر شمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha