پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کوروش زارعی

حوزه / آنچه از خانواده در تولیدات پلتفرم‌ها تصویرسازی می‌شود با الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی متفاوت است.

کوروش زارعی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سریال‌های نمایشی سیما گفت: هنوز برای ارزیابی عملکرد سیما زمان مناسب فرا نرسیده است چون مدیریت جدیدی که بر رسانه ملی حاکم شده‌اند تازه کار خود را آغاز کرده‌اند و هر آنچه هم اکنون در حال پخش است حاصل تلاش مدیران قبلی است، بنابراین اظهار نظر پیرامون عملکرد سیما در دوره فعلی را باید به زمانی دیگر موکول کرد.

وی افزود: حضرت امام (ره) تاکید داشتند رسانه ملی باید همانند یک دانشگاه عمل کند اما آنچه در عمل شاهدیم گواه این امر نیست بلکه در مواقعی می‌توان گفت برنامه‌های نمایشی به نوعی در جهت تخریب فرهنگ بومی هم قدم بر می‌دارد! برای مثال نوع رابطه‌ای که بین فرزندان با والدین یا روابط بین دختر و پسر در آثار نمایشی آن چیزی نیست که مدنظر توصیه‌های دینی و بومی ما است. پس بیراه نیست اگر بگویم مدیران قبلی رسانه ملی در انجام وظایفشان موفق عمل نکردند البته نقدم به مدیریت قبلی به این معنا نیست که مدیران پیشین اخلاقگرا نبودند اما پرواضح است در انجام رسالتشان نتوانستند به موفقیتی دست یابند.

بازیگر فیلم سینمایی «رستاخیز» پیرامون تولیدات شبکه نمایش خانگی هم چنین توضیح داد: بخش مهمی از بی‌اخلاقی در تولیدات نمایشی در حوزه جدید (پلتفرم‌ها) در حال رخ دادن است. متاسفانه پرده دری که در این حوزه می‌بینیم افسار گریخته است و خانواده به هیچ وجه جایگاهی شایسته در تولیدات نمایشی شبکه نمایش خانگی ندارد. برای فرهنگ ایرانی، خانواده بیش از هر چیز دارای اهمیت است ولی به هیچ وجه این موضوع در تولیدات نمایشی مدنظر قرار نمی‌گیرد. در حقیقت باید گفت در تولیدات نمایشی پلتفرم‌ها بیش از هر چیز سبک زندگی غربی مدنظر سازندگان است.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌هایی جدی تولیدات نمایشی در رسانه ملی و پلتفرم‌ها، سطحی‌نگری است که بر آثار حاکم شده است چون به واسطه محصولات این دو حوزه سلیقه مخاطب به شدت در حال کاهش است. این افت محسوسی هم تنها به این بهانه در حال رخ دادن است که به هر قیمت که شده میزان فروش آثار افزایش پیدا کند! مشکلاتی که بر شمردم تنها به حوزه تصویر خلاصه نشده بلکه متأسفانه در تئاتر هم مشکلاتی که بیان کردم هم وجود دارد هرچند ممکن است میزانش نسبت به تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کمتر باشد.

وی در پاسخ این سوال که از میان تولیدات نمایشی در حال تلویزیون و پلتفرم‌ها، بیننده کدامیک از آثار است؟ گفت: در میان کارهایی که تا به امروز از شبکه نمایشی پخش شده، سریال «آقازاده» هم به نظرم اتفاقی خوب بود که در آن خانواده به صورت مطلوبی مدنظر قرار می‌گرفت. به ویژه خانواده در این کار با الگوهای اسلامی ایرانی همخوانی خوبی برقرار کرده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    3 0
    بیراهه رفتن، بد عمل کردن نیست، بلکه انحراف، ضلالت و گمراهی است، فیلم هایی با مفاهیم ضد فرهنگ اسلامی، موسیقی مبتذل محصول عملکرد ایشان است
    • . IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      1 0
      احسنت. نکته دقیقی بود
  • . IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    حالا شما مگه خوب عمل می کنید
  • اصل IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    اصل مشکل از صدا و سیماست
  • اسبق IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    وقتی رئبس اسبق رسانه در مورد امر به معروف و نهی از منکر پیاده است...