دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سازمان سینمایی

حوزه/ سازمان سینمایی تلاش می‌کند با فراهم کردن امکانات شرایطی به وجود بیاورد تا استان‌ها و شهرستان‌ها بتوانند درباره مفاخر دینی، علمی و فرهنگی خود فیلم بسازند در همین رابطه در آذربایجان شرقی فیلم شهید همدانی در حال ساخت و در کهگیلویه و بویراحمد فیلمنامه شهید طیب در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،دبیر هفته مهر سینمای ایران، امروز در نشستی خبری، گفت: سینماگران منفعل نباشند، بلکه تلاش کنند حضورشان فعال باشد تا بتوانند جریان‌سازی داشته باشند. در این راستا برنامه مهر سینمای ایران تلاش دارد در هر سال از برگزیدگان ۱۴ رشته سینمایی تجلیل کند.

آشنا اعلام کرد: سازمان سینمای برای برگزاری هفته مهر سینما ایران ۷۰ میلیون تومان برای همه استان‌ها در نظر گرفته است البته شاید این رقم چندان زیاد نباشد اما می‌تواند قدم‌های آغازین را باعث شود. همه کمک‌هایی که از طریق سازمان سینمای صورت می‌گیرد مادی نیست بلکه بخش عمده‌ای از آن به مسائل سخت‌افزاری مربوط می‌شود که نباید از آن غافل بود.

وی تأکید کرد: جشن مهر سینمای ایران ۱۶ مهر برگزار می‌شود و برگزیدگان استانی همان زمان معرفی خواهند شد. دلیل اینکه این برنامه در ایام روز سینما برگزار نشد به مصادف بودن آن به ایام اربعین و ماه صفر برمی‌گردد.

دبیر هفته مهر سینمای ایران با بیان اینکه هر برنامه‌ای در آغاز دارای اشکالات خاص خود است بیان کرد: سازمان سینمایی تلاش می‌کند با فراهم کردن امکانات شرایطی به وجود بیاورد تا استان‌ها و شهرستان‌ها بتوانند درباره مفاخر دینی، علمی و فرهنگی خود فیلم بسازند در همین رابطه در آذربایجان شرقی فیلم شهید همدانی در حال ساخت در کهگیلویه و بویراحمد فیلمنامه شهید طیب در حال انجام است.

آشنا اضافه کرد: سازمان سینمای ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از استان‌ها در نظر گرفته است به ویژه در حوزه کارهای پژوهشی جدی خواهد بود. البته برای اینکه بتوانیم در رسیدن به خواسته‌های خودمان موفق باشیم باید اهالی رسانه نیز به یاری مسئولان بیایند.

در ادامه جلسه قادر آشنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخن‌های که در این جلسه مطرح شد شکلی شعارگونه دارد و برای آن ضمانت اجرای دیده نمی‌شود، گفت: اینکه چند سال دیگر ما تا چه اندازه در رسیدن به اهدافمان موفق بودیم امری که نمی‌توانیم پیرامون آن نظر قطعی دهیم اما برای رسیدن به کمال باید تلاش کرد.

در خاتمه جلسه یزدان عشیری در پاسخ به این سوال که چرا سازمان سینمایی درگذشت اصغر یوسفی نژاد را تسلیت می‌گوید، اما به فیلم وی مجوز نمایش نمی‌دهد گفت: این دو مقوله از همدیگر جدا هستند چون بسیاری از فیلمسازان ممکن است آثارشان با مشکلاتی در پخش مواجه باشد. اگر پیرامون فیلمی مسئله‌ای وجود دارد آن اتفاق از مجرای قانونی رقم خورده پس برای رفع آن باید از طریق مسیرهای قانونی اقدام کرد.

هفته مهر سینمای ایران به همت سازمان سینمای کشور و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی سینما و در راستای توجه به عدالت فرهنگی در دولت سیزدهم از یکم تا دوازدهم مهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha