یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سید هاشم موسوی

حوزه/ امام جمعه موقت همدان گفت: زیارت اربعین در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است و همانطور که نماز ستون دین است، زیارت اربعین و کربلا نیز ستون ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید هاشم موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در همدان ۱۱۵ موکب مشغول خدمت رسانی به زوّار حسینی هستند و با توجه به اینکه مال خود را از آن خداوند می‌دانند و در راه اهل بیت(ع) خرج می‌کنند، می‌توان گفت که در حال انفاق هستند.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین، از جمله نشانه‌های فرد مؤمن است، گفت: زیارت اربعین در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است و همانطور که نماز ستون دین است، زیارت اربعین و کربلا نیز ستون ولایت است.

حجت الاسلام موسوی افزود: در رابطه با نماز، معارف بسیاری مطرح شده است و لذا آنچه در وجود انسان می‌تواند خوی سرکش را کاهش دهد و کنترل کند، توجه و اقامه نماز و البته زیارت اربعین است.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در مسیر پیامبر اسلام(ص) و احیا دین در جامعه دست به قیام زد، مطرح کرد: پیامبر(ص) مبعوث شدند تا انسان‌ها را از جهل علمی و عملی رهایی دهند و سیدالشهدا(ع) هم برای رهایی جامعه از جهل و نادانی دست به قیام زدند.

امام جمعه موقت همدان زائر امام حسین(ع) را زائر پروردگار عنوان کرد و یادآور شد: امروز شاهد هستیم حتی اقلیت‌های مذهبی نیز به حضرت عباس(ع)، علی‌اصغر(ع) و علی‌اکبر(ع) پناه می‌برند و متوسل می‌شوند.

وی با اشاره به حضور جمعیت ۲۰ میلیونی در اربعین حسینی در داخل کشور عراق، اظهار داشت: لازم است تا از مردم عراق به جهت میزبانی از زائران و دولت عراق به جهت تامین امنیت، قدردانی کنیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: تنها عاملی که می‌تواند این حرکت عظیم را خلق کند، ایمان، عشق، محبت و عاطفه نسبت به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه علاقه به امام حسین(ع) از کودکی در وجود افراد نهادینه می‌شود، مطرح کرد: دشمن بداند که نسل جوان و کودکان ما هیچ گاه اجازه نخواهند داد که کسی به این مملکت، ملت و نظام الهی کج نگاه کند.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه همدان، با بیان اینکه قطعی و کمبود آب مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است، گفت: ضروری است که از مردم همدان به جهت صبر و تحملی که در برابر همه این مشکلات داشتند تقدیر شود.

وی با بیان اینکه این مشکل مربوط به مدت اخیر نیست، یادآور شد: از ۲۰ سال قبل که اجرا شدن این طرح مصوب شده اما اقدام خاصی برای آن انجام نشده، تمام مسئولان مقصر هستند، چرا که اگر تدبیر داشتند، امروز با این مشکلات روبرو نبودیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha