دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۴۸۱ مدرسه عهده دار علم آموزی و دانش افزایی دانش آموزان استان هستند و برای امسال با توجه به افزایش جمعیت بومی و مهاجر ۳۲ شیفت به مدارس استان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در دیدار با مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: درسال جاری تحصیلی ۹۳ درصد مدارس به صورت دو شیفت موضوع تعلیم و تربیت را پیگیری می‌کنند و هیچ مدرسه‌ای خوشبختانه به صورت سه شیفت فعالیت ندارد.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی قم یک متر پایین تر از میانگین کشور است، افزود: در حال حاضر در رتبه ۲۷‌ کشوری از نظر سرانه آموزشی قرار داریم و امید است در طرح‌های تحولی استان و مسکونی فضاهای مناسب آموزشی پیش بینی شود.

رحیمی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید ۹۰ درصد مدارس از نظر پوشش های سرمایشی و گرمایشی و سایر خدمات استاندارد سازی و تجهیز شده اند، گفت: خوشبختانه امسال بسیاری از مدارس سطح استان از نظر پوشش گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات تاسیساتی استاندارد سازی شده اند و در تابستانی که پشت سر گذاشته ایم، ۳۰ مدرسه با تازه ترین استانداردها، تجهیز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: آنچه امروز در قم به عنوان بین‌المللی ترین شهر جهان اسلام با آن مواجه هستیم حضور طلاب و فضلایی از ملیت های مختلف است که طبق آمار هم اکنون ۳۵ هزار اتباع غیرایرانی در قم حضور دارند که ما بر اساس وظیفه شرعی و عرفی که داریم موضوع عدالت آموزشی را برای فرزندان این عزیزان انجام داده ایم که همچون فرزندان خودمان در یک مدرسه و کلاس حاضر می شوند و از نعمت تحصیل بهره مند می گردند.

اقدام برای خانه دار شدن ۵۰۰ فرهنگی فاقد مسکن

وی یادآور شد: در خصوص بحث مسکن ملی و همچنین فرهنگیان فاقد مسکن باید بگویم که هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر از همکاران فاقد مسکن می باشند که مقدمات خانه دار شدن آنان را در گرفتن بخشی از سهمیه مسکن اقدام ملی ویژه استان قم، پیگیری کرده ایم تا ان‌شاءالله شرایط فراهم گردد و مشغول ساخت و ساز شویم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha