شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیپور

حوزه/ نشست مدیران مدارس علمیه استان گیلان در مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جلسه، تبادل تجربیات، هم افزایی، مشورت در خصوص مسائل مختلف حوزوی و بررسی آخرین شرایط مدارس در شروع سال تحصیلی، وضعیت ثبت نام‌ها، برگزاری اردوهای آموزشی و تحصیلی ویژه طلاب، لزوم برنامه‌ریزی در راستای برنامه ۵ ساله حوزه و بیان مشکلات و دغدغه مدارس و طلاب است تا بتوان اتفاقات مثبتی را در آینده رقم زد.

وی افزود: استان‌ها موظف هستند که برای پنج ساله آینده برش استانی را تدوین کنند و در این میان مدارس علمیه استان نیز باید برنامه پنج‌ساله خودشان را برای استان ارسال کنند و ان‌شاءالله این انتظار وجود دارد که تا پنج سال آینده بتوانیم چند مرکز تخصصی در استان راه‌اندازی کنیم.

مدیر حوزه علمیه گیلان ادامه داد: برای پنج سال آینده متناسب با نیازهای استان رشته‌های مختلف تبلیغی به مدارس علمیه گیلان افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و تبلیغی در برش پنج‌ساله وجود دارد که بر اساس نیاز استان و شهرستان، باید مدارس علمیه به آن‌ها بپردازند.

وی با توجه به اغتشاشات فتنه‌گران و تجزیه طلبان گفت: حوزه علمیه استان در پیامی از حضور غیرتمندانه و انقلابی مردم گیلان قدردانی کرد. دشمنان و کفتاران تجزیه طلب بدانند که مردم ایران پشتیبان ولایت فقیه بوده و هستند و همیشه نشان داده‌اند که در فتنه‌ها اتحاد خودشان را حفظ می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه گیلان از حضور طلاب و روحانیون در راهپیمایی اخیر قدردانی کرد و گفت: مردم شریف ایران اسلامی همیشه مدافع اصل نظام و انقلاب بوده و هستند، بنابراین صف این مردم عزیز از اغتشاشگران و فتنه‌گران جدا است، و با توجه به این که مشکلاتی در کشور وجود دارد، مسئولین باید به صورت جهادی مشکلات و دغدغه‌ها این مردم شریف و انقلابی را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور از مدیران مدارس علمیه استان و کادر به جهت بسترسازی برای تشرف اساتید و طلاب به زیارت اربعین قدردانی کرد و افزود: روایت معروفی از امام حسن عسکری(ع) مطرح است که در آن حضرت(ع) یکی از علائم مؤمن را زیارت اربعین معرفی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha