دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
پیامبر اکرم(ص)

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: مدارا اساس عقل و موجب محبوبیت و جذب افراد به دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم لادن یونسی در مراسمی که از سوی مجموعه حوزوی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با حضور شماری از کارکنان و بانوان این شهرستان برگزار شد، اخلاق پیامبر اکرم)صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را مهمترین عامل برای جذب مردم به سوی دین اسلام برشمرد.

وی، مهمترین نیاز جامعه امروزی در حیات مادی و معنوی بشر را مدارا دانست که بدون آن نمی‌توان به آرامش و آسایش دست یافت.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان افزود: مدارا، رفتار و برخورد ملایم و نرم همراه با بخشش در مقابل دیگران است که فرقی نمی‌کند فرد مقابل مسلمان یا کافر، ضعیف باشد یا توانا.

خانم یونسی، با بیان این مطلب که برای همه زمان‌ها در هر امری بهترین نمونه و الگو شخصیت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است، بیان کرد: دشمنان نبی مکرم اسلام را بسیار مورد آزار و اذیت قرار دادند؛ اما حضرت همیشه در پیشگاه خدا برای هدایت و سعادت آنها دعا می کرد که قرآن کریم از اخلاق ایشان به خلق عظیم یاد می‌کند.

وی با استناد به آیه ۱۹۹ سوره مبارکه اعراف ادامه داد: مدارا با مردم، امتثال امر خداوند است و با توجه به سنت پیامبر اعظم (صلی‌الله‌وعلیه‌وآله)، تمام انسان‌ها نیاز به مدارا و ملاطفت در زندگی فردی و اجتماعی دارند.

کارشناس آموزش مدرسه علمیه الزهرا (سلام‌الله‌علیها) گرگان، با اشاره به تاثیر مدارا در زندگی فردی و اجتماعی اضافه کرد: با توجه به اینکه درروایت از کلمه«الناس» استفاده شده بدست می آید که همه مردم فارغ از اعتقادهایشان مدنظر هستند، همانگونه که در قرآن فارغ از هر گروه و دسته «یا ایهاالناس» بیان شده است.

خانم یونسی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیمی از ایمان را در گرو مدارا با همه اقشار مردم و همه پیروان عقاید می دانند، زیرا نبود نرمی و مهربانی موجب افزون شدن مشکلات شده و آرامش و راحتی در زندگی کمرنگ می‌شود.

وی، مدارا را اساس عقل و محبوبیت دانسته و وحدت جامعه، تقویت ارتباطات اجتماعی، ایجاد دوستی و الفت با گروه‌ها، افزایش رزق و برکت و جذب افراد به دین از آثار مدارا برشمرد.

استاد حوزه خواهران توضیح داد: مدارا کلید پیروزی بوده و موجب آسانی مشکلات و سختی‌ها می‌شود، همچنین مدارا با دیگران انسان را نزد خدای مهربان محبوب می‌کند؛ لذا آنان که گشاده‌رو و مهربان هستند، دوستان زیادی دارند زیرا بشر به خاطر تکبر و خودپسندی در جهان، جنگ و نزاع و درگیری به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha