دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1047641
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
استادیاران صالحین

حوزه / استاد مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین با تأکید بر اینکه در فتنه‌ها باید روایت اول متعلق به خواص الهی باشد، گفت: اگر خواص الهی در فتنه‌ها سریعا به جای سکوت، موضع بگیرند و نظرات خود را بیان کنند، به روشن شدن واقعیت‌ها کمک شایانی خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدعلی عبدی استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تأکید بر اینکه در ایام فتنه نیازمند بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه هستیم، اظهار داشت: در زمان بروز حوادثی همانند اغتشاشات و فتنه، این وظیفه حوزه و روحانیت است که پای کار بیایند و و نقش فعالی در عرصه روشنگری و تبیین واقعیت‌ها داشته باشند.

وی افزود: فتنه‌ها باعث نمایان شدن چهره واقعی آشوبگران و منافقان می‌شود، بنابراین باید برای معرفی چهره‌های واقعی این افراد به جامعه، خصوصا قشر جوان، تلاش کرد و خواص وارد میدان تبیین شوند.

حجت الاسلام عبدی به تشریح نقش خواص و برخی افراد که به عنوان سلبریتی از آنها یاد می‌شود در شرایط حساس پرداخت و یادآور شد: مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند که خواص دو نوع هستند، یا خواص الهی و یا خواص شیطانی.

وی تصریح کرد: خواص الهی باید پا در رکاب و با تمام توان در میدان حضور داشته باشند، اما گاهی از موارد متاسفانه شاهد سکوت برخی از خواص در شرایط مورد نیاز که نیازمند روشن کردن واقعیت‌ها و پاک کردن غبار از فتنه می‌باشیم، هستیم.

استادیار حلقات صالحین شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه خواص الهی باید سرعت عمل داشته باشند و به نوعی روایت اول متعلق به آنها باشد، گفت: در بسیاری از موارد این سلبریتی‌ها هستند که قبل از خواص الهی، به بیان نظرات خود می‌پردازند، در حالی که اگر خواص الهی بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سریعا به جای سکوت، موضع بگیرند و نظرات خود را بیان کنند، می‌توانند به روشن شدن واقعیت‌ها کمک شایانی داشته باشند و اجازه آشوب‌ به فتنه گران را ندهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha