چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
زارعی

حوزه / کارگردان تئاتر گفت: هنر تمام توان خود را باید روی مفاهیم وحدت بخش متمرکز کرده و از هر گونه اختلاف پرهیز داشته باشد.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه هنرهای نمایشی می‌تواند عاملی در جهت ترویج وحدت باشند، گفت: تمامی بخش‌های هنر قادرند عاملی در جهت ترویج وحدت در جامعه باشد اما در میان تمامی هنرها، کارهای نمایشی ظرفیت بالاتری برای پرداختن به این امر دارا هستند. دلیل این امر را هم در جذابیت آن باید جستجو کرد.

وی افزود: متأسفانه ما در این رابطه نتوانسته‌ایم عملکرد مطلوبی داشته باشیم. البته در ابتدای پیروزی انقلاب به واسطه فضای همدلی که در کشور وجود دارد کارهایی که در آنها به موضوعات نظیر وحدت توجه شد، بسیار بود، اما هر اندازه از آن دوران فاصله گرفتیم میزان چنین کارهایی کاهش یافت.

این کارگردان تئاتر گفت: دلیل به وجود آمدن وضعیت فوق نیز تنها به یک فرد یا گروه خلاصه نمی‌شود بلکه تمامی بخش‌ها در این حوزه دخیل هستند، برای همین ایجاد یک سیاست کلی و منسجم در این رابطه قادر است اتفاقی چشم‌گیر محسوب شود. البته بحث وحدت می‌تواند هم به اقوام مرتبط باشد هم مذاهب را در برگیرد.

زارعی در انتها بیان کرد: توصیه من به همه هنرمندان این است از هر گونه مسائل اختلاف انگیز در کارهایشان پرهیز کنند. من نیز به عنوان دبیر جشنواره تئاتر فجر تلاش دارم کارهایی را انتخاب کنیم که هدفشان هدایت جامعه به سوی وحدت و همدلی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha