دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام کوهی

حوزه/ مسئول دفتر امور اهل سنت پیرانشهر گفت: دشمن مرکز اسلام اصیل و تاثیرگذار را ایران اسلامی می‌داند و به همین خاطر نسبت به انقلاب اسلامی با نفرت، بغض و کینه بیشتری توطئه چینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ولی کوهی روز گذشته در نشست بصیرتی بانوان فرهیخته، شهرستان پیرانشهر که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال راجع به شخصیت پیامبر اکرم(ص) در سوره توبه می‌فرماید؛ "لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ" به یقین، رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج‌های شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد، و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است.

وی افزود: اینکه خداوند می‌فرماید: "این فرستاده من از میان شماست"، یعنی ای مردم این شخصیت که به عنوان الگوی حسنه معرفی کرده‌ام، از آسمان نیامده و فرشته و ملائکه نیز نمی‌باشد، بلکه یک انسان است و مثل شما راه می‌رود، از بازار خرید می‌کند و در شبه جزیره عربستان در محیط تربیتی شما پرورش یافته، اما به مرتبه انسان کامل رسیده است و شما هم می‌توانید با تأسی از رسول خدا(ص)، صفات و رفتار و اخلاق ایشان را در زندگی شخصی و اجتماعی عملیاتی کنید.

مسئول دفتر امور اهل سنت در پیرانشهر با بیان اینکه شخصیت نبی اکرم(ص) دست یافتنی است، عنوان کرد: رنج و مشقت مردم بر رسول مکرم(ص) گران و سخت بود و نسبت به تمام مسلمان بلکه آحاد بشریّت نظر لطف داشتند و دارند، حتی از پدر و مادر نیز نسبت به آرامش افراد دلسوزتر و سختی‌ها و رنج‌های مردم بر ایشان دشوار است.

وی ادامه داد: اینکه آیه قران بیان می‌کند، پیامبر(ص) مشتاق هدایت و سعادت بشریت است، یعنی حضرت نسبت به ایمان و تکامل بشریت حریص و مشتاق است و روح مطهر پیامبر گرامی اسلام(ص) امروز از این رنج بشری آزرده و مشتاق سعادت بشر است و به معنای واقعی کلمه همانند یک پدر مهربان به دنبال هدایت بشر به صراط مستقیم و رسیدن به سرانجامی که به نفع او است، می‌باشند.

حجت الاسلام کوهی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام در دوران نبوت، شبانه روز برای هدایت بشریت تلاش می‌کردند و با وجود آنکه زندگی مردم منطقه شبه جزیره عربستان وضعیت وحشتناکی داشت و جاهلیت و عقب ماندگی وافری حاکم بود و حتی در آن دوران دو امپراطوری بزرگ روم و ایران حاضر نبودن به خاطر شدت عقب ماندگی و جاهلیت به منطقه شبه جزیره عربستان حکومت کنند، اما نبی مکرم اسلام(ص) در ایام حساس به نبوت رسید و با اخلاق حسنه و صبر، مردمان جاهل را به بهترین امت زمان تبدیل کرد.

وی رأفت و مهربانی را از دیگر شاخصه الهی پیامبر اکرم عنوان کرد و یادآور شد: با اوصافی که قرآن کریم برای رسول خدا(ص) بیان کرده، ما مسلمانان شرمنده زحمات ایشان هستیم و انسان با عنایت به اعمال و کردار خویش از خود خجالت می‌کشد، چرا که انصافا حق دلسوزی، مهر و محبت ایشان را نسبت به همه ملت‌ها و علی الخصوص مسلمانان و مؤمنین خوب اداء نکرده‌ایم.

مسئول دفتر امور اهل سنت پیرانشهر تصریح کرد: اگر مسلمانان به معنای واقعی کلمه پایبند به اصول اسلامی و اخلاق نبوی باشیم، اکثر پیروان ادیان و ملت‌های مختلف شیفته رسول خدا(ص) و مسلمانان می‌شوند و اگر همت به خرج بدهیم، یقین بدانید آینده جهان به دست اسلام و مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده مسلمانان، از پیشرفت اسلام در جهان می‌ترسند، خاطر نشان کرد: آنها مرکز اسلام اصیل و تاثیر گذار را ایران اسلامی می‌دانند و به همین خاطر نسبت به انقلاب اسلامی با نفرت، بغض و کینه بیشتری توطئه چینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر نیز بغض، خشم، نفرت و کینه دشمنان بر علیه قوانین اسلام و ملت مسلمان و علی‌الخصوص بانوان کشور ایران اسلامی به وضوح بر همه آشکار شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha