یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: از گذشته تاکنون جوانمردان بسیاری در میان ورزشکاران داشته ایم و امروز نیز جوانمردان بسیاری داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: مالک‌بن‌انس، رئیس مذهب مالکیه در رابطه با امام جعفر صادق (ع) گفته هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده، و به دل هیچ کس خطور نکرده است کسی باشد که از نظر فضیلت، دانش، علم، عبادت، تقوا و پاکدامنی مانند جعفر بن محمد (ع) باشد.

وی ادامه داد: مالک بن انس در کلام دیگری گفته هیچ‌ وقت جعفر بن محمد (ع) را نمی‌دیدی که در این سه وضعیت نباشد، یا روزه‌دار بود، یا در حال نماز بود، یا در حال ذکر بود، یعنی در غیر نماز هم در حال ذکر بود، همیشه روزه‌دار بود، هرگز در حال لهو و لعب نبود، از علمای بزرگ بود، در زهد و بی‌رغبتی نسبت به دنیا از اکاور به حساب می‌آمد، زیاد مطالب و معارف نو و اثرگذار بیان می‌کرد، جلساتی که حضور داشت بسیار جذاب بود، وقتی دیگران با امام در جلسه می‌نشستند لذت و بهره می‌بردند و آن جلسه برای آنان کثیرالفواید بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه روز اخلاق و مهرورزی را در پیش داریم، افزود: امام رضا (ع) در خصوص اخلاق و مهرورزی فرمودند هر کدام از مؤمنان نسبت به یکدیگر حقوقی دارند که دوستی از عمق جان و کمک در زمان گرفتاری های مالی از جمله آنهاست.

وی افزود: حضرت فرمودند اگر کسی آمد حق برادر مؤمن تو را ضایع کرد کمک کن تا حقش را بگیرید و اگر چیزی از بیت المال تقسیم می کنند، به او برسانید و وقتی از دنیا رفت او را فراموش نکنید، مؤمن به مؤمن ظلم نمی کند و نسبت به او نیرنگ به کار نمی گیرد و در این راستا لازم است همه دست به دست هم دهیم که یک مجموعه فرهنگی و مساجد اعتلا پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: مؤمن هیچگاه مؤمن دیگر را خوار و ذلیل نمی کند ولو اینکه یک مؤمن اشتباهی را مرتکب شود و اگر کسی اشتباه تراشی کرد تا مؤمنی را ضایع کند، این کار باعث می شود انسان در قیامت نتواند پاسخگوی این عمل اشتباه خود باشد و باید مراقب اعمال خود باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی استاندارد گفت: باید تلاش کنیم تا مواد غذایی نظیر نان که مورد استفاده مردم قرار می گیرد، بالاترین استاندارد را داشته باشد چرا که برای سلامت جامعه بسیار مؤثر است. در گذشته کالاهای تولید شده توسط مسلمانان به خاطر کیفیت بالا، بسیار مورد توجه بود و ضروری است تلاش کنیم به شکوفایی آن دوران دست پیدا کنیم.

وی به روز جهانی نابینایان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند به این عزیزان استعدادهای معنوی و توانمندی های ویژه ای داده است که جلوتر از دیگران حرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: روز ملی المپیک را در این ایام داریم. رهبر فرزانه انقلاب اخیراً به نقش برجسته چهره‌ها از جمله ورزشکاران صاحب‌نام در تزریق معنویت به لایه‌های گوناگون اجتماعی، اشاره کردند و فرمودند پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تأثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: ما از گذشته تاکنون جوانمردان بسیاری در میان ورزشکاران داشته ایم و امروز نیز جوانمردان بسیاری داریم؛ اگرچه تعداد اندکی عمله دشمن هم داریم و آنها به کسانی که پرچم کشور را به آتش کشیدند، پیوستند و مملکت را به ناامنی کشیدند.

وی با اشاره به شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، یاد و خاطره آن شهید والامقام که همواره در جبهه های جنگ حضور داشتند را گرامی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha