یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قرار بود در هستی تندیسی از نماد خوبیها و زیباییها وجود داشته باشد که انسانها او را تقدیر کنند حضرت فاطمه (س) آن تندیس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین سید شرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهید احمد محمدی در مسجد امام‌حسن روستای آبچیرک گچساران که با حضور برخی از اهالی روستاهای آبچیرک، شاه توت، انجیر سیاه و لیشتر برگزار شد، ضمن تسلیت دهه فاطمیه گفت: در حدیث آمده حضرت فاطمه برترین انسان ها از جهت عنصر، شرافت و کرامت است.

وی بیان کرد: اگر قرار بود در هستی تندیسی از نماد خوبیها و زیباییها وجود داشته باشد که انسانها او را تقدیر کنند حضرت فاطمه (س) آن تندیس است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی افزود: پیامبر اکرم(ص) به عنوان شخصیتی بزرگ که خود رسول الهی و جلوه جلال و جمال پروردگار بوده، دخترش را می ستاید .

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تنها یک عالم و انسان‌ متخلق نیست، تصریح کرد: او معلم و مربی بوده که ایمانی سرازیر شده بر هستی دارد چنین انسانی این کلمات در حق آن کوچک است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی با اشاره به اینکه، هر انسانی اصل و اصالتی دارد و با انسانهای دیگر نسبتی دارد، عنوان کرد: خوبی انسان و خوب آموزش دادن یک انسان در جهان بر مایه این یک اصل است یکی از این اصل ها، اصالت است اما این اصالت ها باید تربیت شود.

وی گفت: شکل گیری شخصیت به تربیت است و حضرت زهرا (س) نیز هم اصالت و هم تربیت برتری دارد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر قرار است انسانی به چیزی افتخار کند شایسته است به سه چیز اعم از اصالت، شرف و تقوا افتخار بورزد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه انسان را این سه چیز خلق می کند و اگر نباشد حیف است که به او هم حیوان بگویند، اضافه کرد: اگر از حد انسانی افتاد، به او نگویید حیوان است زیرا او سقوطی برتر از حیوان دارد.

وی با حدیثی از پیغمبر (ص) که فرمود فاطمه برترین انسان روی زمین است افزود: حضرت فاطمه (س) سه عنصر شرف، اصالت و کرامت را در بر دارد،اصالت او از کسانی است که در جهان با خدا و برای خدا زندگی کردند.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به لقمه حلال ادامه داد: یک آیه قرآن بخوانید و یک لقمه حرام بخورید بر بچه های شما تأثیر می گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تأکید بر اینکه پاک زندگی کردن حاصل آن فرزندان خوب و ژن خوب است، اضافه کرد: اُف بر کسانی که مفهوم آقازادگی را خراب کردند و اف بر کسانی که نژاد و ژن و نسل خوب را بد معنا کردند.

وی با بیان اینکه برخی خیال می کنند که ژست گرفتن و ثروت اندوزی و مغرور در جامعه ظاهر شدن همان ژن خوب است، افزود: آقازادگی اینها آبروی اصالت را برده و کسانی که مفهوم وراثت را در جامعه خراب کردند خداوند هم نخواهد بخشید، چرا که انسان ها برهم تأثیر می گذارند و نسل ها به هم پیوسته هستند، خدا نخواهد بخشید کسانی را که کلمه ژن خوب را در جامعه مطرح می کنند.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه گفت: تمام وجود فاطمه زهرا (س)را ایمان گرفته و ایشان یک الگوی کامل در تمام شرایط زندگی هستند.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وقتی انسان متولد می شود هیچ نمی داند، انسان کم کم رشد می کند و علم می آموزد، اما جامعه باید با معارف دینی و الهی آشنا شود که متاسفانه گاه نتیجه تربیت را کف خیابان می بینیم .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه من طلبه هستم و می فهمم که جامعه باید با معارف دینی آشنا شود، افزود: جز یک بار که منبرم سیاسی بوده که گوش مردم از اینها پر بوده است، ولی آیا یک بار خواندم که فاطمه زهرا (س) زمانی که می خواست به جمع مردان در مسجد برود فرمود، پرده ای بزنید، چند بار این را گفتیم که از این حرکت بچه بداند مادر اهل بیت چگونه بوده است.

وی افزود: نتیجه تربیت را گاه کف خیابان‌ می بینیم؛ گله اول به خودمان و بعد از مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی بیان کرد: لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا (س) یک الگوی برتر برای همه و به ویژه بانوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha