یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام جعفر تبریزی

حوزه/ فرزند مرحوم آیت الله العظمی تبریزی گفت: یک جمله‌ای که مرحوم پدرم بر آن تأکید داشتند این بود که تضعیف نظام را حرام می‌دانستند و می‌گفتند که این مملکت، مملکت امام زمان (عج) است و تضعیف آن جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین جعفرتبریزی در دیدار مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به سیره پدرشان اظهارکرد: یک جمله‌ای که مرحوم پدرم بر آن تأکید داشتند این بود که تضعیف نظام را حرام می‌دانستند و می‌گفتند که این مملکت، مملکت امام زمان (عج) است و تضعیف آن جایز نیست.

وی افزود: تکلیف فعلی بیت آیت‌الله تبریزی حفظ و دفاع از نظامی که تلاش می کند به ترویج مکتب اهل بیت(ع) بپردازد است. آیت الله تبریزی شب ها که از خواب بیدار می شد برای رزمندگان دعا می کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: محبت پدرم به اهل بیت(ع) بسیار زیاد بود، روزی نبود که نام اهل بیت(ع) را نیاورند و بغض نکرده و گریه نکنند، دو دستمال هم داشتند که با آن ها اشکشان برای اهل بیت(ع) پاک می کردند و به من هم می گفتند که زمان مرگم همراه من این دو دستمال را دفن کنید. ایشان به من می گفت: اگر در قیامت چیزی به درد من بخورد این دستمالی است که با آن اشک‌هایی که برای اهل بیت(ع) ریختم را پاک کردم.

وی بیان کرد:موقع دفنشان وقتی کفن را برداشتم دو دستمال هم بین آن دو بود و فهمیدیم خودشان قبل از بیمارستان آن دو دستمال را کنار کفن گذاشته اند.

فرزند آیت‌الله تبریزی اظهار داشت: پدرم به زندگی طلاب بسیار اهمیت می دادند. تألیفات بسیار زیادی در زمینه فقه، اصول، رجال و زمینه های مختلف دارد که نتیجه تلاش های فراوان ایشان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزی با بیان خدمات ارزنده آیت الله تبریزی در نقاط مختلف جهان، خاطرنشان کرد: ساخت چند مدرسه از جمله مدارسی در قم، نجف، ساخت درمانگاه بقیة الله(عج) و ساخت حسینیه ای بین راه کربلا و نجف برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) نیز از جمله خدمات دیگر این بزرگوار است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha