یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست مشترک

حوزه/ دیدار مدیر حوزه علمیه استان البرز با رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه و جمعی از مدیران این مرکز برگزار و به توافقاتی جهت همکاری مشترک این دو مرکز حوزوی منتج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین خوئینی، مدیر حوزه علمیه استان البرز به تشریح و معرفی فعالیت ها و بخش های مختلف این مرکز پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در این دیدار ظرفیت های مختلف جهت همکاری مشترک مرکز مطالعات با حوزه علمیه استان البرز از جمله در عرصه برگزاری مدارس شبهه پژوهی، مجلات مختلف مرکز، تولید محصولات مکتوب همچون کتاب، مقاله، پایان نامه و نیز برگزاری نشست های مشترک با موضوعات مختلف روز و مورد نیاز جامعه هدف را تشریح کرد.

اشتغال قریب به چهل هزار دانشجو در استان البرز

حجت الاسلام و المسلمین خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز در ادامه این نشست به ایراد سخن پرداخته و با اشاره به برخی از چالش های فرهنگی موجود در استان البرز به ظرفیت های این استان در عرصه های علمی و آموزشی پرداخت.

وی تصریح کرد: استان البرز از ظرفیت های عظیمی مانند شرکت های بزرگ، موسسات، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعدد، برخوردار می باشد و قریب به چهل هزار دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند. روشن است که در راستای تعمیق فرهنگ دینی در این استان واحدها و مراکز مختلف حوزوی می توانند از این ظرفیت ها استفاده ببرند.

مدیر حوزه علمیه استان البرز در ادامه به بیان برخی از نیازهای جامعه نخبگانی و لوازم هدایتگری این قشر در سطح جامعه پرداخت و گفت: نیاز است محصولاتی هدفمند و مطابق با نیاز جوان امروزی و نشأت گرفته از شناخت فضای فکری آنها تولید شود، تا بتوان این گروه را از جهت فکری و معرفتی نسبت به مبانی فکری اسلامی اقناع نمود.

فعالیت ۵۳۰ نفر در طرح مدارس امین استان البرز

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی وجود بیش از ۵۳۰ نفر فعال در طرح مدارس امین را یکی دیگر از ظرفیت های موجود در استان البرز عنوان کرد و گفت: با آموزش این گروه می توان شاهد برداشته شدن قدم مؤثری در جذب و ارتقای سطح علمی و معرفتی دانش آموزان بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد فضاهای جدیدی مانند متاورس و بازی های رایانه ای که تأثیر فراوانی بر ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان دارد و از طرفی لزوم شناخت سبک زندگی نوجوان و جوان امروزی، لذا حضور طلاب در بین افراد این رده های سنی و کسب شناخت کافی از فضای فکری آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان این جلسه مقرر گردید که در استان البرز مکانی به عنوان فرهنگسرا دایر و فعالیت های مشترک بین حوزه علمیه استان البرز و مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات در قالب پاسخکده دینی این استان در آن مکان صورت گیرد.

همچنین مقرر گردید اقدامات مشترک در قالب هایی همچون برنامه های تلویزیون اینترنتی پاسخ تی وی، نشست ها، دوره های شبهه شناسی و پاسخ به شبهات که تا پایان سال جاری امکان برگزاری دارد، از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه و حوزه علمیه استان البرز برنامه ریزی شده و به مرحله اجرا برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha