یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تقدیر از تلاش های چند ساله اعضای کنگره علامه بلادی بوشهری گفت: لازم است جشنواره تجلیل از بزرگان و علمای هر شهرستان استان برگزار شود و هر شهرستان متناسب با تاریخ خود از علما تجلیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در آیین تجلیل از اعضای دبیرخانه و دست اندرکاران کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: هر سرزمینی اگر بخواهد به تمدن برسد و دارای پیشرفت باشد، باید ریشه خود را کشف و بزرگی و عظمت تاریخی خود را احیا کند تا با شناخت جامعه که بر چه پایه های تاریخی استوار است و چه آرمان هایی وجود داشته، به حیات واقعی خود با همان آرمان ها و ارزش و هنجارهای صحیح دست پیدا کند.

امام جمعه بوشهر تاریخ استان را باشکوه دانست و گفت: تاریخ بوشهر در حوزه دانش و علم و فناوری و در عرصه هنر فوق العاده بوده و در بحث روحانیت تاریخ آن دارای یک شکوه و در برخی ابعاد منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه علمای بوشهر در عرصه مردمداری و خدمت به مردم و زهد ، پارسایی و مقاومت در برابر بیگانگان دارای تاریخ باشکوهی است گفت: بوشهر در تاریخ خود با حملات و تهاجم نرم و سخت پرتغالی ها، انگلیسی ها، هلندی ها و آمریکایی ها مواجه بوده است اما علمای استان در این سرزمین بودند و این شکوه را آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه بیش از هزار کتاب قوی و عمیق توسط علمای استان نوشته شده است ابراز داشت: برخی به حدود سال ۱۱۰ و ۱۱۵ هجری قمری می رسد که عمدتا در حوزه ادبیات عرب، فقه، اصول و حدیث نوشته شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه احیای تاریخ هر جامعه باعث قوام آن جامعه و حرکت به سمت تمدن می شود اظهار داشت: یکی از این کارها برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری بوده است که با نگاه فلسفی صورت گرفته بود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی به استان بوشهر در عرصه بین المللی نگاه ویژه می شود گفت: بوشهر یک شخصیت تاریخی بزرگ برای ایران ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تقدیر از تلاش های چند ساله اعضای کنگره علامه بلادی بوشهری گفت: لازم است جشنواره تجلیل از بزرگان و علمای هر شهرستان استان برگزار شود و هر شهرستان متناسب با تاریخ خود از علما تجلیل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha