شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
منتظری دادستان کشور

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: حجاب از احکام اصلی و اساسی اسلام است و احکام اسلام دیروز و امروز ندارد و شکستن حریم عمومی و انجام ناهنجاری و کشف حجاب قابل پیگرد قانونی بوده و جرم انگاری شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم یوم الله ۲۲بهمن در میدان امام(ره) اصفهان اظهار کرد: سلام به روح پرفتوح همه شهدای استان و کشور و سلام و درود بی پایان بر جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده های آنان می فرستیم.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم در جمع باشکوه و انقلابی و حماسی مردم اصفهان حضور پیدا کردم، گفت: امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۷۳نهج البلاغه می فرمایند «ولا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر...» براساس این فراز از کلام امام علی(ع) پرچم حکومت اسلامی که طلایه دار آن امام زمان است و در دوران غیبت به دست نایب برحقش قرار دارد، دست کسی خواهد بود که سه ویژگی داشته باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: نخست اینکه اهل بصیرت و بینش واقعی باشد و قضایا را صحیح تحلیل کند تا راه حق را بشناسد، دومین شاخصه آن است که حرکت این پرچم با حوادثی مواجه خواهد بود که لازمه آن بردباری است و سوم آنکه این طلایه دار باید در مواجه با حوادث راه حق را تشخیص دهد و براساس این تشخیص صحیح حرکت خود را ادامه دهد.

وی افزود: این فرمایش امروز برای ما در مسیر پیروی از راه ولی امر یک رهنمود است که باید به آن توجه کنیم، استکبار جهانی با سقوط رژیم پهلوی همه منافع خود را از دست داد و بر این اساس استکبار از همان روزهای نخست توطئه ها ی شیطانی خود را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد .

حجت الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: ضرورت ایستادگی در مقابل استکبار شناخت دشمن است، از مهمترین عوامل شکست دشمن در جنگ ها، راهبرد شناسایی لشکر دشمن، توانمندی ها، نوع سلاح و تفکر و نفرات دشمن است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما امروز با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم که از ده ها عنصر تشکیل شده است که شامل عوامل فر نگی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و ..است.

وی ابراز کرد: دشمنان در محاسبات خود دچار غلط شدند نخستین محاسبه غلط دشمن آن است که حماسه حضور مردم را در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش ها ندیدند،براین اساس برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی اندیشکده های مختلف چون اندیشکده هادیسن، اندیشکده واشنگتن، نشنال اینتر ست، هرتییچ، موسسه دفاع از دموکراسی، سندیکای خبری یهود، سندیکای امور یهودیان تنها بخشی از اتاق فکر دشمن در برابر انقلاب است .

دادستان کل کشور اذعان کرد: دشمنان تمام توان و متخصصین خود را بکار برده اند تا راه به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کنند و به دست خائنین داخلی و عده ای خود فروخته خارج نشین اجرا کنند، فتنه ها و اغتشاشات اخیر ثمر مطالعات و فعالیت های دشمن در اندیشکده های خود است.

وی با بیان اینکه دو نکته باعث شکست دشمنان و مطالعات اندیشکده های آنان شده است ، گفت: نخست توجهات الهی و عنایات خداوند متعال است که مصداق بارز آن طوفان طبس، حماسه های پیروزمندانه مدافعان حرم و دفاع مقدس بوده، این نکته ای است که دشمن نفهمیده و نخواهد فهمید و نکته دوم حضور حماسی مردم است که مراسم یوم الله ۲۳بهمن تنها بخشی از این حضور است .

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ابراز مرد: مردم ایران علی رغم همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی پای انقلاب ایستاده اند و همواره وظیفه خود را حقا و انصافا به منصه ظهور رسانیده اند و واژه ها از ترسیم این حماسه با شکوه مردم عاجز است و وظایف مسئولین در قبال آن است که صادقانه در رفع مشکلات مردم تمام وقت خود را بکار گیرند.

دادستان کشور خطاب به نوجوانان و جوانان گفت: ای کسانی که زمانه امام راحل و انقلاب اسلامی و حماسه های جوانان در دوران دفاع مقدس درک نکرده اید و ندیده اید، در برنامه ها و توطئه هایی که دشمن برای نابودی و تحریف انقلاب اسلامی می کشند، باید با عینک تعقل و منطق دید و رفتار کرد.

وی متذکر شد: در قرآن کریم ۲۴بار واژه تعقل، ۱۷بار واژه تفکر و ۵۰بار کلمه تذکر بکاربرده شده است که نشان از آن است که فرهنگ غنی اسلام، مسلمین را به تفکر و تعقل واداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: مسئله کشف حجاب از موضوعات اخیری است که مکرراً مردم بابت آن به ما مراجعه می کنند و مطالبه جامعه انقلابی ایران اسلامی است، من به بانوان بدحجاب و کشف حجاب کننده بیان می کنم، حجاب از احکام اصلی و اساسی اسلام است و احکام اسلام دیروز و امروز ندارد و بانوانی که مزین به دین اسلام نبوده و دین دیگری دارند، بدانند که حفظ حجاب در قانون ایران تاکید شده و جز قانون اساسی است، شکستن حریم عمومی و انجام این ناهنجاری قابل پیگرد قانونی بوده و جرم انگاری شده است.

وی افزود: ثمره خون ده ها هزار شهید برای تحقق احکام اسلام بوده و از این امر به سادگی نمی توان گذشت، اثرات عفاف و حجاب قبل از هر چیزی به نفع خود بانوان است. بی حجابی و کشف حجاب در راس برنامه های شوم دشمنان و استکبار است و از این بابت مسئولین و مردم انقلابی با این ناهنجاری قاطعانه برخورد خواهند کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به عفو عمومی رهبر معظم انقلاب در آستانه یوم الله ۲۲بهمن گفت: ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب که این عیدانه را به زندانیانی که جرم آنها در دامنه این عفو قرار داشت، امروز اطلاع داریم افرادی که نادانسته از نقشه های دشمنان در اغتشاشات اخیر مشارکت کردند، داوطلبانه در این حماسه حضور پیدا کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha