یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
همایش

حوزه/ عین‌اللهی با بیان این که رشد علمی کشورمان به اندازه ای است که جمهوری اسلامی ایران امروز به توانمندی اعزام نیروها برای تدریس در مراکز علمی جهان دست یافته است، گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دانشی از جدیدترین رویکردهایی است که کشور را به مسیر مرجعیت علمی سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت عصر امروز در همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت ایام سوگواری شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، حضور مجدد در جمع صمیمی همکاران حوزه بهداشت و سلامت استان قم را مایه افتخار دانست و گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت رقم خورده است.

وی با بیان این که در دورانی که کشور به صورت کامل وابسته به کشورهای استعماری بود، وضعیت سلامت کشورمان شدیدا وابسته بود، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه آغاز شکل گیری پیشرفت های علمی سرزمینمان در حوزه های مختلف علمی به ویژه جهش علمی در حوزه پزشکی بودیم.

عین‌اللهی با بیان این که ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور بعد از انقلاب به ۶۸ دانشگاه ارتقا یافته است، اظهار داشت: پزشکان کشورمان در تمامی کنفرانس های بین المللی حضور پررنگی را رقم زده اند؛ در تمامی شاخص‌های حوزه سلامت با فاصله زیادی از کشورهای منطقه پیشتاز هستیم،

وی به نقش آفرینی پرافتخار جامعه پزشکی کشورمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: جامعه پزشکی کشورمان در عین رویارویی با تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی، در دوران کرونا درخشش وصف ناپذیری را رقم زد. متغیر ثابت ویروس کرونا در جهان بهترین مولفه اثبات قدرت مدیریتی کشورمان در این حوزه بود.

وزیر بهداشت افزود: دستاوردهای دانشی کشورمان در مقابله با ویروس کرونا، مرهون رشادت‌ها و توان علمی سرزمینمان در عرصه شناسایی و مواجهه با بیماری های نوین است؛ رویکرد قدرتمند کشورمان در مقابله با کرونا نشان دهنده قدرت علمی ایران و اوج تجلی رشادت ایثارگران حوزه سلامت کشورمان بود.

وی تقدیم ۳۳۰ شهید مدافع سلامت کشورمان را نشان دهنده ایثارگری از خودگذشتگی و فداکاری جامعه پزشکی کشورمان دانست و اذعان داشت: نهادینه شدن فرهنگ اصیل اسلامی قرآن وعترت، برجسته‌ترین مولفه در عینیت بخشی به ایثارهاست.

عین‌اللهی با بیان این که رشد علمی کشورمان به اندازه ای است که جمهوری اسلامی ایران امروز به توانمندی اعزام نیروها برای تدریس در مراکز علمی جهان دست یافته است، خاطرنشان کرد: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دانشی از جدیدترین رویکردهایی است که کشور را به مسیر مرجعیت علمی سوق می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که تا دو ماه آینده ۲ هزار مرکز بهداشتی در کشور افتتاح خواهد شد، یادآور شد: توجه سخت افزاری و نرم افزاری در تقویت پایگاه های حوزه سلامت جسمی و معرفتی نیازمند بازسازی همه جانبه و شکل گیری نهضتی فراگیر در کشور است.

عین‌اللهی بر اهمیت راه‌اندازی شورای فرهنگی در مراکز درمانی کشور تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: توجه به کارهای فرهنگی در عین تقویت بنیه های ایثار خادمان حوزه سلامت، تاثیرات بسزایی بر درمان و آرامش بیماران دارد؛ نیازمند پیوست های فرهنگی جدی در حوزه سلامت و درمان هستیم.

وزیر بهداشت لزوم بهره‌گیری از ظرفیت ها و شرایط مکانی و زمانی مناسک اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: طرح معرفت ویژه اساتید حوزه بهداشت کشورمان از جدیدترین رویکردهای وزارت بهداشت است که در قالب برگزاری دوره های تخصصی و اردوهای تابستانی برای نخستین بار در سال جاری برگزار شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تقویت دیپلماسی سلامت در منطقه و جهان را از اهداف وزارت بهداشت دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha