دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1079851
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
هوش مصنوعی

حوزه/ لازم است انسان عصر کنونی آمادگی کافی برای ورود به چنین جامعه ای را داشته باشد؛ چراکه هوش مصنوعی به زودی تمام زندگی ما را در بر می گیرد و به طور قطع از محبوبیت زیادی در میان نسل جدید برخوردار خواهد بود؛ چراکه این نسل تا حدودی با هوش مصنوعی مأنوس گشته اند و مانند یک انسان واقعی با آن ارتباط می گیرند و وارد گفت وگو و تبادل نظر با شخصیت های خیالی ساخته شده از هوش مصنوعی می شوند.

خبرگزاری حوزه | هوش مصنوعی یکی از شگفت انگیزترین مسائلی است که بخش مهمی از زندگی انسان امروزی را به خود اختصاص داده است.

جذابیت، سرعت و صرفه جویی در وقت از جمله عوامل روی آوردن به سوی این تکنولوژی است.

با گسترش و توسعه این فناوری در بین ملل، تغییرات زیادی درسطح جهانی در سبک زندگی مردم ایجاد می شود طوری که با سرعت، همه جوانب زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می دهد.

با پیشرفت هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعات واقعی، باید از صحت اطلاعات مطمئن شد تا مرز بین واقعیت و غیر واقعیت مشخص گردد و گاهی آنچنان مرز بین واقعیت و غیر آن کم است که واقعیت متشبه می شود و باید در کنار تلاش و کنکاش از مهارت و علم کافی نیز برخوردار بود.

بنابراین لازم است انسان عصر کنونی آمادگی کافی برای ورود به چنین جامعه ای را داشته باشد؛ چراکه هوش مصنوعی به زودی تمام زندگی ما را در بر می گیرد و به طور قطع از محبوبیت زیادی در میان نسل جدید برخوردار خواهد بود؛ چراکه این نسل تا حدودی با هوش مصنوعی مأنوس گشته اند و مانند یک انسان واقعی با آن ارتباط می گیرند و وارد گفت وگو و تبادل نظر با شخصیت های خیالی ساخته شده از هوش مصنوعی می شوند.

از این رو بر نهادها و مؤسسات لازم است تلاش کنند با بهره گیری از ظرفیت هوش مصنوعی، بهترین استفاده را از آن در جهت ارتقای علمی و تحقیقاتی علوم اسلامی بردارند که چنانچه جامعه اسلامی در فهم و روش به کارگیری این تکنولوژی عقب بیفتد، این استکبار است که در راستای اهداف امپریالیسم از آن بهره برداری می کند که موجب سرازیر شدن ثروت برای شرکت های غول پیکری که به دنبال کسب قدرت و ثروت هستند می شود و مدیریت جهانی را می توانند در دست بگیرند و این تهدیدی برای جوامع اسلامی خواهد بود که دانشمندان مسلمان باید از این تکنولوژی برای رسیدن به یک مقصد متعالی که در جهت خدمت رسانی و سعادت بشر باشد استفاده کنند.

مینا سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha