دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام حصاری

حجت الاسلام حصاری از برگزاری تخصصی دوره سبک زندگی اسلامی در مدارس علمیه اهواز، خبر داد.

حجت الاسلام حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز از برگزاری تخصصی دوره سبک زندگی اسلامی در مدارس علمیه اهواز خبر داد و اظهار داشت: دوره سبک زندگی اسلامی در شش ماه گذشته در پنج مدرسه علمیه از مدارس علمیه اهواز برگزار شده است.

وی افزود: دوره سبک زندگی اسلامی مورد اهتمام روانشناسان اسلامی بوده و روانشناسان در کارهای درمانی خود برای ایجاد بسترهای سلامت روح و روان از آن استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: در دوره های سبک زندگی اسلامی مباحثی مانند مدیریت بدن، مدیریت ارتباطات، مدیریت و برنامه ریزی، مدیریت زمان و مدیریت ذهن مطرح می شود و عمده مطالبی که در دوره سبک زندگی اسلامی مدارس علمیه اهواز ارائه شد مربوط به مدیریت بدن شامل خواب، ورزش، تغذیه و بهداشت بود که بسیار امور مهمی هستند.

وی ادامه داد: اگر فردی خواب نامناسب و بهم ریخته داشته باشد، ورزش نکند، تغذیه مناسب نداشته باشد و یا بهداشت را رعایت نکند، بدن او بهم می ریزد و از آنجا که روح و روان ما با بدن و جسم ما عجین بوده و ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند هرگونه بهم ریختگی بدن منجر به بهم ریختگی روح و روان ما می شود.

حجت الاسلام حصاری گفت: رعایت سبک زندگی اسلامی پایه ای برای حرکت های اخلاقی، معنوی و روحی است.

وی در پایان گفت: استقبال و بازخورد طلاب و مدارس علمیه از برگزاری این دوره بسیار خوب بوده است و بسیاری از مدارس تلاش کردند تا خواب و خوراک طلاب خود را تغییر دهند همچنین طلاب سعی کردند تا نسبت به زود خوابیدن و سحر را از دست ندادن اهتمام بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha