دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
جلسه طلاب کاشمر

حوزه/ حجت الاسلام نیک بین با بیان این مطلب که تلاش کرده ام زی طلبگی را حفظ کرده و ساده زیست باشم، گفت: فرزند بنده فردا عمل دارد و با اینکه می توانستم در بهترین بیمارستان تهران این کار را انجام دهم؛ اما عمل فرزندم را در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر انجام خواهم داد؛ چون اهل کاشمرم و همچون سایر مردم از امکانات مردمی استفاده خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه طلاب و فضلای کاشمر، خلیل آباد، کوه سرخ و بردسکن که در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از طرح های مصوب در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، طرح جوانی جمعیت بوده که کارهای آن در مجلس شورای اسلامی انجام شده؛ اما در مرحله اجرا هنوز به اندازه توقعات، اجرا نشده است.

وی ابراز داشت: شفافیت آراء از دیگر کارهایی است که در مجلس یازدهم انجام شده و بحمدالله کارهای خوبی انجام شده؛ اما هنوز به مقصد مطلوب نرسیده ایم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: طرح رتبه بندی معلمان از دیگر مصوبات مجلس یازدهم بوده که پس از ۱۶ سال در این مجلس به تصویب رسیده و جزو افتخارات است.

حجت الاسلام نیک بین در بخش دیگر از سخنان خود به برخی فعالیت ها برای حل مشکلات مردم منطقه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از برنامه های پیگیری شده، حل مشکلات جاده ای برخی مناطق بوده که پیشرفت خوبی داشته و تخصیص های خوبی دریافت شده است.

وی اظهار داشت: تبدیل دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی در کاشمر به عنوان یکی از محرک های توسعه در شورای گسترش وزارت بهداشت به تصویب رسیده؛ البته هنوز ابلاغ نشده و ان شاءالله پیگیر کارهای آن هستیم و زیرساخت خوبی برای منطقه محسوب می شود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، کوه سرخ و بردسکن در مجلس ابراز داشت: ما دو مرتبه وزیر بهداشت را به کاشمر آورده ایم که سابقه نداشته است و بحمدالله دستاوردهای خوبی برای منطقه داشته است.

حجت الاسلام نیک بین در بخش پایانی سخنان خود با بیان این مطلب که تلاش کرده ام زی طلبگی را حفظ کرده و ساده زیست باشم، خاطرنشان ساخت: فرزند بنده فردا عمل دارد و با اینکه می توانستم در بهترین بیمارستان تهران این کار را انجام دهم؛ اما عمل فرزندم را در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر انجام خواهم داد؛ چون اهل کاشمرم و همچون سایر مردم از امکانات مردمی استفاده خواهم کرد.

فرزندم را در کاشمر عمل خواهم کرد/ طلبگی را افتخار خود می دانم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: طلاب و فضلای منطقه کاشمر، خلیل آباد، کوه سرخ و بردسکن از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و دارای نمایندگان طلاب فعال و پرتلاشی نیز می باشند.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب، حلقه رابط میان طلاب و بزرگان حوزه بوده و بحمدالله حوزه علمیه قم دارای طلاب فاضلی است که مسیرهای مناسبی را پیموده اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: حجاب یکی از ضروریات دین است و در قانون جمهوری اسلامی نیز وجود دارد و مطالبه ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نماینده مردم کاشمر نیز در این جلسه حضور دارند، تقویت این قانون و پیگیری آن است.

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب دارای کمیسیون های متعددی است که می تواند با کمیسیون های مجلس شورای اسلامی همکاری داشته باشد و طرح ها و ایده های خود را ارائه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: امروز امنیت اخلاقی و معنوی جامعه با برخی بی حجابی ها در کشور مورد خدشه واقع شده و باید در کنار مسائل قانونی، کارهای فرهنگی را نیز پیگیری نمود.

وی اظهار داشت: امروز تولیدی اتاق فکر صهیونیزم، ایجاد تفرقه، دو قطبی، جنگ با مقدسات و ایجاد دو گانگی و دو جبهگی در جامعه اسلامی است که باید بیدار بود و مقابله کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: مردم متولی معنویت و اخلاق در جامعه هستند و دین مداری را از اهل بیت (ع) آموختند و تعصب دینی آنان اجازه نمی دهد کسی ذخائر اخلاقی و معنوی آنان را به یغما ببرد.

حجت الاسلام اسلامی، نماینده طلاب و فضلای کاشمر، خلیل آباد، کوه سرخ و بردسکن نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: خدمت به طلاب و فضلا، افتخار ماست و تلاش خود را برای حل برخی مشکلات و معضلات خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: امروز در بین طلاب و فضلای کاشمری طلاب ناشناخته ای حضور دارند که مبلغ بین المللی بوده و مسلط به چهار زبان زنده دنیا می باشند که از افتخارات است.

نماینده طلاب کاشمر، خلیل آباد، کوه سرخ و بردسکن ابراز داشت: یکی از برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه، طرح هدفمندی شهریه طلاب و فضلاست تا این عزیزان با مشکلات معیشتی کمتری مواجه باشند.

حجت الاسلام اسلامی خاطرنشان ساخت: همراهی بیشتر حجت الاسلام والمسلمین نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، کوه سرخ و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با طلاب و فضلا از توقعات ماست تا از مشکلات موجود بکاهیم.

وی بیان داشت: ما در ماه مبارک رمضان در برخی از مساجد روستاها، روحانی نداشته ایم و باید برای این مشکلات نیز فکری کرد و برنامه ریزی داشت.

گفتنی است در این جلسه، چهار نفر از طلاب و فضلای منطقه به بیان مسائل تبلیغی، آموزشی، پژوهشی و معیشتی طلاب پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha