یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
اراک

حوزه/ به همت مرکز عالی تخصصی ریحانة النبی(س) اراک، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک، کرسی علمی، ترویجی با عنوان روش‌های کشف جامعیت قرآن در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، روز گذشته به همت مرکز عالی تخصصی ریحانة النبی(س) اراک و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک، کرسی علمی، ترویجی با عنوان روش‌های کشف جامعیت قرآن با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، حجت الاسلام مصطفی کریمی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره)، حجت الاسلام محسن قمر زاده عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و حجت الاسلام حسین شم آبادی دانشجوی دکترای پژوهشگاه حوزه، در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام مصطفی کریمی ارائه دهنده بحث با بیان اینکه برای به دست آوردن صحیح قلمرو قرآن از این جهت که دچار تفریط نشویم، باید از روش‌های صحیح کشف بهره ببریم، اظهار داشت: روش‌های به‌دست آوردن قلمرو قرآن، برون متنی، درون متنی و تلفیقی می‌باشد، که بهترین روش آن، استفاده از خود آیات و روایات است.

در ادامه حجت الاسلام کریمی نقد روش برون متنی را مطرح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم نیز در بحث ناقدان کرسی، به نقد مباحث مطرح شده پرداخت و تصریح کرد: در این مبحث به روش استقرایی پرداخته نشده و بیان انقیاد در داشتن قلمرو مورد پذیرش نیست.

سپس حجت الاسلام قمر زاده، ناقد دوم، با اشاره به اینکه مباحثی که حجت الاسلام کریمی مطرح کرد در مورد قلمرو قرآن نیست بلکه در بیان کار کرد است، به نقد این مقاله پرداخت.

در پایان نیز حجت الاسلام کریمی پاسخ‌هایی به نقد اساتید ارائه کرد.

این کرسی در ارتباط با همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

کرسی علمی ترویجی باعنوان روش‌های کشف جامعیت قرآن برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha