دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
وحدتیه

حوزه/ امام جمعه وحدتیه با اشاره به ابعاد سفر رئیس جمهور به سوریه گفت: این سفر راهبردی حامل پیام پیروزی سوریه در جنگ و اعلام شکست کامل پروژه‌های آمریکایی - اروپایی و عربی - اسرائیلی خواهد بود و قطعاً به استحکام بیشتر روابط دو کشور در حوزه نظامی و همچنین تقویت همکاری‌های سیاسی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور سوریه، اظهار داشت: این اولین سفر بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی به سوریه در طول سال‌های جنگ با تکفیری‌های مسلح و پس از آن است که با توجه به استقبال گسترده‌ای که از رییس جمهور کشورمان صورت گرفت، می‌توان از آن به ‌عنوان یک سفر راهبردی نام برد.

وی افزود: این سفر در یک برهه حساس به لحاظ تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد که به طور قطع نگاه‌های زیادی را در منطقه و جهان به خود جلب کرد و همچنین در شرایطی انجام شد که دمشق پیروزی خود بر دشمنان داخلی و خارجی را تثبیت کرده و همه به این مسأله اذعان دارند.

امام جمعه وحدتیه با بیان اینکه یکی از دستور کارهای رئیس جمهور در این سفر تسهیل روابط دمشق با کشورهای منطقه باشد، گفت: به‌ دنبال توافق راهبردی تهران - ریاض، بسیاری از معادلات منطقه دچار تغییرات اساسی شده که یکی از مهم‌ترین آنها مسأله سوریه است.

وی تصریح کرد: فیصل‌بن‌فرحان، وزیر خارجه سعودی پس از توافق تهران - ریاض به دمشق سفر و با بشار اسد دیدار و رایزنی کرد و این سفر قطعاً با هماهنگی و چراغ سبز ایران انجام شد و در واقع پایانی بر سیاست‌های خصمانه برخی کشورهای عرب خلیج ‌فارس علیه دمشق بود، بنابراین سفر رئیس جمهور به دمشق می‌تواند این روند را تقویت کند و موانع موجود را زودتر از سر راه بردارد.

حجت الاسلام صمصامی به اشاره به دیگر ابعاد این سفر، خاطرنشان کرد: این سفر راهبردی حامل پیام پیروزی سوریه در جنگ و اعلام شکست کامل پروژه‌های آمریکایی - اروپایی و عربی - اسرائیلی خواهد بود و قطعاً به استحکام بیشتر روابط دو کشور در حوزه نظامی و همچنین تقویت همکاری‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران با سوریه منجر خواهد شد.

امام جمعه وحدتیه اظهار کرد: در بُعد اقتصادی هم این سفر می‌تواند گشایش‌ها و منافع زیادی برای اقتصاد ایران به ارمغان آورد، چرا که سوریه بعد از این پیروزی بزرگ در جنگ ۱۰ ساله به‌ دنبال بازسازی هرچه سریع‌تر ویرانه‌های برجامانده است و برای این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت خارجی و مشارکت شرکت‌های خارجی است که یقیناً شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌توانند در روند بازسازی نقش اساسی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha