سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت: حفظ اصل دین و مراقبت از عدم تحریف آن یکی دیگر از رسالت‌های امام صادق(ع) بود و همانگونه که برخی معلمین دلسوز در نهضت سواد آموزی برای ریشه کن کردن بی‌سوادی، منزل به منزل سر می‌زنند و به افراد فاقد سواد خواندن و نوشتن علم می‌آموزند، طلاب نیز باید نهضت تبلیغ را راه اندازی کنند و اسلام را چهره به چهره و منزل به منزل تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شیرین سعیدی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده، امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع) که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) به عنوان موسس مذهب جعفری و شیخ الائمه، نقش موثری در پیشبرد علوم اسلامی و مقابله با تحریفات در تاریخ داشت به گونه‌ای که شیعه و اهل سنت علوم را مدیون این حضرت هستند.

وی افزود: امروز بخش اعظمی از احادیث شیعه در رابطه با احکام شرعی، فقه و مسائل دیگر از امام باقر و امام صادق(ع) است و هزاران شاگرد در مکتب حضرت صادق(ع) تربیت شده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده یادآور شد: از مهم‌ترین رسالت‌هایی که امام صادق(ع) داشتند، تشخیص میدان مبارزه دشمن و برنامه‌ریزی برای مقابله با آن بود و امروز که دشمن حجاب و عفت زن را نشانه گرفته، بنابراین ما هم باید به تبعیت از امام صادق(ع) زیبایی‌های دین و عفت و حیا را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ اصل دین و مراقبت از عدم تحریف آن یکی دیگر از رسالت‌های امام صادق(ع) بود و همانگونه که برخی معلمین دلسوز در نهضت سواد آموزی برای ریشه کن کردن بی‌سوادی، منزل به منزل سر می‌زنند و به افراد فاقد سواد خواندن و نوشتن علم می‌آموزند، طلاب نیز باید نهضت تبلیغ را راه اندازی کنند و اسلام را چهره به چهره و منزل به منزل تبلیغ کنند.

سعیدی به سختی‌های امر تبلیغ اشاره کرد و گفت: وقتی به دنبال تبلیغ دین و خنثی سازی نقشه‌های دشمنان می‌رویم، نباید انتظار داشته باشیم همه با ما به بهترین روش برخورد کنند، بلکه ضروری است تا در این مسیر خودمان را برای هر گونه بی‌احترامی و سختی آماده کنیم و اجازه ندهیم در این مسیر سختی‌ها ما را ناامید کند.

این مراسم با مداحی و ختم دعای توسل به پایان رسید.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha