شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حسینعلی سعدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعدی با اشاره به جنگ ادراکی دشمن اظهار کرد: در رأس برنامه های نظام سلطه برای مواجه با مردم بصیر ایران، مسئله تبلیغات است و علاج مقابله با این نقشه دشمن، جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی، در پانزدهمین یادواره شهدای طلبه و روحانی دشت ورامین در مصلای صاحب الزمان(عج) این شهرستان، با تجلیل از نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم ورامین ، مردمی متدین، شهیدپرور و ولایتمدار هستند؛ منطقه ورامین، منطقه ای است که پس از واقعه فاجعه آمیز فیضیه و حمله به جایگاه علم، حماسه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در دفاع از مرجعیت و مکتب امام صادق(ع) را رقم زدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درود بر مردم ورامین که شهدای ۱۵ خرداد را تربیت کردند. من در منطقه ای سخن می گویم که نقطه اتصال حادثه فیضیه و به خاک و خون کشیده شدن شاگردان مکتب امام صادق تا شهادت شهدای منطقه ورامین در دفاع از ولایت و مرجعیت است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به جنگ ادراکی دشمن اظهار کرد: در رأس برنامه های نظام سلطه برای مواجه با مردم بصیر ایران، مسئله تبلیغات است و علاج مقابله با این نقشه دشمن، جهاد تبیین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای نسل جوان در حوزه جهاد تبیین افزود: باید در حوزه جهاد تبیین به سراغ نسل جوان رفت ؛ در عصر امام صادق(ع)، جنگ تبلیغاتی به شدت جامعه را درگیر کرده بود و دشمن به اصول و تلاش های پیامبر ضربه وارد کردند.

وی ادامه داد: عالمان درباری به میدان آمدند و تئوریسین های جریان باطل نقش آفرین شدند و تبیین کننده اصول دین به جای اینکه در دستان یاران ائمه باشد در اختیار علمای درباری قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی بیان کرد: اجازه نمی دادند صحابه پیامبر سخن بگویند در حالی که از آزادی بیان سخن می گویند و این نگرش جبهه باطل است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز هم این جریان تبلیغی، در غرب ادامه دارد؛ غرب، شعار آزادی مطبوعات و اظهار نظر می دهند اما وقتی در مقابل اصول غربی ، مطلبی بیان می شود سریعا با آن صدا برخورد می شود.

وی ادامه داد: باید واقعیت های جامعه را با تاسی از سیره امام صادق ، به تبیین بپردازیم و در این راستا باید نسل جوان مورد توجه قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام صادق(ع) هم همواره تاکید داشتند که باید با نسل جوان ارتباط گرفت و جهاد تبیین را در این قشر مورد توجه قرار داد و به شبهات آنان پاسخ گفت.

وی با اشاره به اهمیت کرسی های آزاداندیشی تاکید کرد: امروز کرسی های آزاداندیشی، رکن جهاد تبیین است و اگر در این عرصه غفلت کنیم، ضربه خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی یادآور شد: امروز دشمن تلاش دارد تا ما از اصول و حق خود نا امید شویم و نباید ما در این عرصه کوتاه بیاییم.

وی گفت: ما امروز در یک جنگ ادراکی سنگین قرار داریم و روز را شب جلوه می دهند و باطل را جایگزین حق نشان می دهند به همین خاطر ما مسئولیت سنگین در این زمینه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی ادامه داد: امروز به فیضیه و خروجی مدرسه فیضیه و مکتب امام صادق(ع) حمله شده است و باید با جهاد تبیین به جنگ نرم دشمن رفت و با استفاده از ابزار هنرمندانه، توطئه ها را خنثی کرد.

گفتنی است که دشت ورامین ، ۲۱ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha