یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه بوشهر با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: قبل از راه اندازی مدیریت حوزه علمیه استان در سال ۱۳۸۹ حوزه های ما فاقد استاد واجد شرایط لازم بودند ولی امروز بیش از ۴۰ تا ۵۰ استاد دارای مدارج علمی بالا و مدرک سطح چهار در حوزه استان به صورت تمام و وقت و پاره وقت مشغول تدریس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور به ارائه گزارشی از فعالیت ها و پیشرفت های حوزه استان پرداخت و گفت: با تلاشی که صورت گرفته، چرخه تحصیلی حوزوی از سطح یک تا سطح چهار در استان بوشهر تکمیل شده است در صورتی که قبل از تاسیس مدیریت حوزه علمیه در استان چنین ظرفیتی نبود و فقط مقطع مقدمات و سطح یک قابل برگزاری بود.

وی با اشاره به راه اندازی دو رشته تخصصی در حوزه علمیه استان بیان داشت: دو رشته تخصصی کلام اسلامی سطح دو و سه و تربیت مشاور سطح سه در استان دایر شده است که فارغ التحصیلان مفید و کارآمدی را به جامعه علمی، فرهنگی و تبلیغی استان تحویل داده است.

مدیر حوزه علمیه اسان بوشهر گفت: قبل از راه اندازی مدیریت حوزه علمیه استان در سال ۱۳۸۹ حوزه های ما فاقد استاد واجد شرایط لازم بودند، ولی امروز بیش از ۴۰ تا ۵۰ استاد دارای مدارج علمی بالا و مدرک سطح چهار و دکتری در حوزه علمیه استان به صورت تمام و وقت و پاره وقت مشغول به تدریس هستند و این نشان می دهد که حوزه علمیه استان از لحاظ علمی نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام خدری بیان کرد: عمده تخصص این اساتید در رشته های تخصصی فلسفه، فقه و اصول، کلام اسلامی، فلسفه دین، تفسیر و علوم قرآن، مشاوره و روان شناسی است که همه آنها در حال خدمت رسانی به جامعه می باشند.

وی همچنین به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی پرداخت و گفت: برای نمونه ساختمان جدید مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در حال احداث است و پیشرفت قابل توجهی داشته است. ساختمان دو مدرسه علمیه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان و نیز علی بن ابیطالب(ع) کنگان نیز احداث شده و در حال استفاده است.

مدیر حوزه علمیه اسان بوشهر تعداد مدارس علمیه استان را ۸ مدرسه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۶ مدرسه بلند مدت و ۲ مدرسه سفیران هدایت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha