دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سیدحسین رکن الدینی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی از برگزاری ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی در نشست خبری ششمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در سالن جلسات ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج الزیارت برگزار شد، اظهار کرد: این نشست روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در شهر قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزبان این برنامه بعثه مقام معظم رهبری است، مطرح کرد: این برنامه با حضور تولیت‌های آستان‌های مقدس در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح برگزار خواهد شد.

سخنگوی ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه با بیان اینکه این اجلاسیه متشکل از هفت عضو است، عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تولیت آستان مقدس شاهچراغ، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس سازمان حج الزیارت اعضای این اجلاسیه هستند.

وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه متولی ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه در کل کشور است، خاطرنشان کرد: غیر از آستان‌های مذکور در کشور ۶ هزار و ۶۰۰ امامزاده و ۳۳ بقعه برای ۳۹ پیامبر مدفون در ایران وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی ادامه داد: سایر بقعه‌ها نیز برای مشاهیر، شخصیت‌ها و شهدای گم‌نام مانند مزار شهید سلیمانی، شهدای امامان جمعه و ... است.

وی با بیان اینکه طبق اساسنامه نهاد بعثه رهبری و دستورالعمل از دفتر مقام معظم رهبری، مسئولیت زیارت خارج از کشور بر عهده بعثه است، تصریح کرد: متولی اعتاب مقدس در عراق، سوریه و عربستان، بعثه است به همین دلیل بعثه به عنوان عضو هفتم در این اجلاسیه حضور دارد.

سخنگوی ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه از اجلاسیه‌های گذشته یاد کرد و گفت: نخستین اجلاسیه در سال ۹۷ و در شهر مشهد مقدس، اجلاسیه‌های دوم و سوم در سال ۹۸ و در شهرهای قم و شیراز، چهارمین اجلاسیه در سال ۹۹ در شهر مقدس مشهد و پنجمین اجلاسیه در سال ۱۴۰۰ در شهر ری برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این اجلاسیه دارای کمیته‌هایی است که در طول سال درحال سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است، یادآور شد: این کمیته‌های فرعی و کارگروه‌های هفت‌گانه شامل کمیته فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و امنیتی، موقوفات و اقتصادی، آموزشی و پژوهشی، معماری و مهندسی و رسانه و فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی افزود: در این اجلاسیه شاهد ارائه گزارش فعالیت‌های کمیته‌ها، سخنرانی تولیت‌ها و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین راجی به عنوان مهمان ویژه اجلاسیه در خصوص مسائل فرهنگی کشور و همچنین امضای بیانیه اجلاسیه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از صد میلیون نفر به زیارت آستان‌های مقدسه در داخل کشور مشرف می‌شوند، ابراز کرد: باتوجه به این ظرفیت آستان‌های مقدس می‌توانند یکی از محورهای اشاعه فرهنگ‌های دینی و اسلامی باشند.

سخنگوی ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه با اشاره به قدرت و تاثیرگذاری زیارتگاه‌ها و آستان‌های مقدس، بیان کرد: ازجمله این تاثیرگذاری‌ها می‌توان به شکل‌گیری جبهه مقاومت حول محور حضرت زینب(س) اشاره کرد.

وی در پایان تاکید کرد: این تاثیرگذاری نشان‌گر اهمیت و الزام افزایش ارتباطات میان تولیت‌های عتبه مقدسه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha