یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ بیست‌و‌دومین یادواره ۱۰۳ طلبه و روحانی شهید  مدرسه علمیه حقانی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اگر بخواهیم تاریخ را بنویسیم باید به جنبش انبیا و اولیای الهی توجه داشته باشیم، امروزه تاریخ سلسله شاهان تدریس می شود که تفاله های تاریخ بشر هستند، چرا که اینها مانع حرکت بشر شده اند؛ تاریخ بشر باید تاریخ انبیا و حرکت مردم که به وسیله انبیا و اولیای الهی شکل گرفت و آموزنده و حماسه انگیز است مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در اولین شب از مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی که با حضور طلاب و اساتید در این مدرسه برگزار شد گفت: ما باید افتخار کنیم که شاگرد مکتب اهل بیت علیهم السلام و امام صادق علیه السلام هستیم، باید در این اندیشه باشیم که رفتار خود را بسنجیم و در معیار شخصیت شناسی حضرت علی(ع) چه وزنی داریم ایشان دارای علم بی انتها، تقوا، خدا ترسی و.. بودند،لذا باید به واسطه این سنجه ها خود را بسنجیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اگر بخواهیم تاریخ را بنویسیم باید به جنبش انبیا و اولیای الهی توجه داشته باشیم، امروزه تاریخ سلسله شاهان تدریس می شود که تفاله های تاریخ بشر هستند، چرا که اینها مانع حرکت بشر شده اند؛ تاریخ بشر باید تاریخ انبیا و حرکت مردم که به وسیله انبیا و اولیای الهی شکل گرفت و آموزنده و حماسه انگیز است مورد توجه باشد و باید تاریخ سازان حقیقی به جامعه بشری معرفی شوند.

وی با بیان این که کل دین سیاست است و چیزی جز سیاست نیست، بیان داشت: کسانی می خواهند زندگی انسان را از دین جدا کنند در صدد جدا کردن مردم از انبیا هستند تا به واسطه آن مردم را در راه تامین شهوت های خودشان اختیار خود قرار دهند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مکاتب مادی گرایانه غرب، خاطرنشان ساخت: مکتب های گمراه مادی در تعریف خدا آن را صرف آفریننده می دانند و خدا را بی نقش نسبت به جهان می دانند، اما در قرآن خداوند رب تمام عالم هستی که آفرینش او استمرار و هر لحظه تداوم دارد و صاحب فرمان است معرفی می شود.

وی گفت: ما در مفاهیم دینی و احکام الهی عالیترین فلسفه سیاسی متقن، دارای برهان قوی و تجارب مهم در عرصه های سیاسی، اقتصادی و... داریم و عدم درک صحیح از مبانی دین مبین اسلام منوط به ناکارآمدی اسلام و عدم پاسخگویی در زندگی جوامع بشری نیست، چرا که فقه ما مملو از احکام اقتصادی در بیان پول و بانکداری اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بی توجهی به دستورات رهبری را امری غیر قابل بخشش دانست و تصریح کرد: در نظام سیاسی رهبری دستورات متعددی می دهند، ولی در عرصه اجرایی سازی آن بی توجهی به دستورات مقام معظم رهبری می شود و یک عده آدم کم فهم می گویند مشکل در حکمرانی داریم، متاسفانه ما با کسانی مشکل داریم که مخالف فرامین رهبری عمل می کنند.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در اقتصاد و توجه به سند تحول آموزش و پرورش دستورات متعددی داده اند، اما تا به امروز کار خاصی نشده، لذا ما مشکل در مجری ها داریم و فرامین رهبری باید در زمین نماند حرف های رهبری باید در کلان اقتصادی مورد اجرا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha