یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره به پیامدهای بی‌توجهی به عفاف در مردان پرداخت و گفت:سست‌شدن بنیان خانواده، چشم‌چرانی و ناپاکی نگاه مردان، زمینه‌ساز شک و بی‌اعتمادی در خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شبانکاره امروز در برنامه‌ای که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، با اشاره به مساله عفاف و حجاب، اظهار داشت: عفاف مردان، همچون عفاف زنان، نقشی انکارناپذیر در به‌ وجود آوردن جامعه‌ای سالم یا ناسالم دارد.

وی با اشاره به مصادیق عفاف مردان، گفت: عفت چشم، زبان، عفت در روابط جنسی، عفت گوش و عفت فکر و قلب، مصادیق عفاف مردان است که همواره باید از خود مراقبت کنند.

حجت الاسلام پردل به پیامدهای بی‌توجهی به عفاف در بین مردان پرداخت و گفت: سست‌شدن بنیان خانواده، چشم‌چرانی و ناپاکی نگاه مردان، زمینه‌ساز شک و بی‌اعتمادی در خانواده‌ها می‌شود.

امام جمعه شبانکاره، دوری از معنویت را از دیگر پیامدهای بی‌توجهی به عفاف در مردان عنوان کرد و یادآور شد: بی‌عفتی، مردان را بر مسائل جنسی متمرکز می‌کند و فضای فکری آنها را از افکار هوس‌آلود پر می‌کند و به‌ تدریج از معنویت دور می‌سازد.

وی گسترش ارتباطات نامشروع را از دیگر پیامدها دانست و گفت: بی‌عفتی مردان باعث گسترش روابط نامشروع شده و این موضوع منجر به انحطاط جامعه و نابودی هویت نسل‌های آینده خواهد شد.

حجت الاسلام پردل یکی دیگر از پیامدها را ضعف در تربیت نسل‌های آینده عنوان کرد و یادآور شد: بی‌عفتی مردان به از دست رفتن فرصت‌های طلایی که والدین باید در راستای تربیت فرزندان خود از آنها بهره بگیرند، منجر خواهد شد، همچنین تزلزل پایه‌های اقتصادی خانواده نیز از دیگر پیامدها است که مردانی که به‌دنبال ارتباطات متنوع هستند، همواره بار مالی بیشتری را بر دوش خانواده تحمیل می‌کنند.

امام جمعه شبانکاره اهانت به مقام همسر را از دیگر پیامدهای بی‌توجهی به عفاف در مردان دانست و اظهار کرد: بی‌حرمتی به مقام بانویی که همسر و مادر فرزندان خانواده است، از آسیب‌هایی است که بی‌عفتی مردان به‌وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha