شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
افروغ

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فرهنگ مبنا و زیرساخت بوده و اگر در این حوزه کم‌کاری شود، آسیب های جدی به این حوزه وارد می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اولین جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر امروز با هدف پیگیری برنامه‌های سال جدید، احصاء مسائل و مشکلات حوزه اداری در سطح استان با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این نشست ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری این نشست در هر فصل جهت احصاء فرصت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود، اظهار داشت: فرهنگ مبنا و زیرساخت بوده و اگر در این حوزه کم‌کاری شود، آسیب‌های جدی به این حوزه وارد می‌شود.

وی افزود: باید در حوزه فرهنگ هنر و رسانه استان، با تمام قوا با رویکرد جوان گرایی، احصاء فضای عمومی، کشف فرصت‌ها، کشف استعدادها، طراحی ایده‌های جدید، بازگشت به اصل و جایگاه اصلی و حفظ آن، احیای شورای فرهنگ عمومی و جایگاه آن در شهرستان‌ها و تجلیل از مشاهیر و مفاخر شهرستان‌ها، همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: امیدواریم مدیران شهرستان‌ها با همکاری و تعامل با جامعه فرهنگی و هنرمندان و اصحاب رسانه در استان و همه افراد درگیر با مسائل فرهنگ هنر و رسانه، در راستای حل مشکلات و معضلات و ریل گذاری کارهای فرهنگ اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

افروغ خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها با هدف و آورده مشخص و بر اساس نیاز هر شهرستان با رویکرد مناسب و طراحی مردم محور و اولویت‌های حجاب و عفاف، فرزندآوری، مسایل خانواده، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و برنامه‌های اولویت دار فرهنگی هنری و رسانه با توجه به نیاز و موقعیت هر شهرستان برنامه ریزی شود.

گفتنی است، در این نشست حاضران در جلسه به ارایه مسایل و موضوعات خود در شهرستان‌ها از جمله همکاری ارگان‌های مختلف با ادارات شهرستان‌ها، وام‌های خوداشتغالی، برگزاری جشن‌ها و جنگ شادی‌ها، اوقات فراقت کودکان و نوجوانان با محوریت قرآن و عترت، حمایت موسسات علوم قرآنی، برگزاری دوره‌های رایگان هنر در مناطق کمتر توسعه یافته، جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha