دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امیدآفرینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: از رسانه های متعهد و انقلابی این انتظار می رود که در شرایط حساس کنونی، طلایه دار جهاد اُمیدآفرینی در کشور باشند.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در فتنه پاییز سال گذشته بر اساس بررسی های صورت گرفته، رسانه‌های معاند به طور میانگین در هر یکصد ثانیه یک دروغ می‌گفتند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از مردم از جمله نسل جوان نیز تحت تأثیر همین دروغ ها و شایعات فکر می کردند که کار نظام تمام است و باید خود را مهیای شرایط جدیدی کنند و حال آن که پایه های این نظام بسیار استوارتر از این حرف هاست که به خاطر رفتار یا گفتار چند فتنه گر و حامیان خارجی شان سست شود.

وی افزود: البته یکی از مشکلات جدی ما ورای ضعف در بحث مخاطب شناسی و اقناع درست این است که واکنش به موقع و به هنگام به قضایا نداریم و به همین خاطر است که در جنگ روایت ها نمی توانیم آن طور که شایسته و بایسته است رفتار نموده و واکنش لازم را داشته باشیم.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: از سوی دیگر و بر اساس آمار مراکز رسمی کشور به لحاظ تحلیل جمعیتی، بیش از ۶۵ درصد ساکنان حال حاضر ایرانِ عزیز ما، یا انقلاب اسلامی را ندیده‌اند و یا به واسطه سن اندک خود، تصویر چندان واضحی از آن ندارند و از این رو دشمن می کوشد که با تبلیغات پردامنه و البته دروغین خود، چنین القاء کند که نهضت امام راحل و ملت ایران که ثمره آن شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بوده، بهترین تصمیم در زمان خودش نبوده است.

وی یادآور شد: از سوی رسانه های ضدانقلاب و یا برخی جاهلان داخلی نیز، مستقیم یا غیرمستقیم، دانسته یا نادانسته خطی را دنبال می کنند که بگوید نظام اسلامی به خصوص در بحث اقتصاد و عدالت اجتماعی، کارنامه قابل قبولی نداشته تا در نهایت این گونه در ذهن نسل جدید جا بیندازند که اساساً جمهوری اسلامی نه از آغاز انتخاب مناسبی بوده و نه در ادامه راه، موفقیت چندانی داشته است.

اسلامی بیان داشت: در واقع امروز دشمن می خواهد ذهن و باور نسل سوم و چهارم انقلاب را مورد هجوم بی امان خود قرار دهد، ضمن آن که از این رهگذر، اهداف دیگری چون تلاش به منظور تغییر در انسجام سیاسی حاکم و نیز کاهش انسجام و همبستگی اجتماعی را دنبال می کند.

وی افزود: بزک کردن چهره شوم پهلوی در دو سه سال اخیر در رسانه های متمایل به نظام سلطه، بخشی از این نقشه بوده و بخش دیگر ناظر به برجسته سازی بیش از حد مشکلات و کمبودهای کشور با هدف القای ناامیدی و پمپاژ یأس در بین مردم نسبت به آینده نظام و کشور است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: در این بین، ناکارآمد نشان دادن نظام به خصوص در فضای مجازی امروز به شدت دنبال می شود تا پروژه پمپاژ یاس و نومیدی شتاب بیشتری به خود بگیرد و از این حیث، دشمن به بخشی از اهداف از پیش تعیین شده خود در کلان مقوله جنگ روانی دست یابد و به پشتوانه همین اهداف محقق شده، هدف های مهم دیگر خود را پی بگیرد.

وی گفت: در چنین شرایطی به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، آگاه سازی مردم، اولین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است و در این باره بی شک رسانه های انقلابی وظیفه مهمی برعهده دارند و باید در بحث جهاد تبیین و به خصوص جهاد امیدآفرینی، طلایه دار این موضوع باشند.

اسلامی در خاتمه افزود: ما باید فراتر از شعارهای مرسوم در عرصه عمل، کاری کنیم که ایمان و امید در جامعه حفظ و تقویت شود که اگر این مهم صورت گیرد، دشمنان داخلی و خارجی نخواهند توانست در مواجهه با نظام اسلامی به اهداف شوم خود دست یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha