یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری تصریح کرد: امروز باید بر اساس روش و منش شهید بهشتی، امام(ره) و مقام معظم رهبری، به بازسازی فکری و فرهنگی بپردازیم و اشتباهات و اشکالات را برطرف کنیم تا بتوانیم دوباره با مردم و نوجوانان و جوانان به خوبی ارتباط برقرار کنیم و کار نظام و انقلاب و مردم را به سوی تعالی بیشتر پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان دادگستری استان بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمود «بهشتی به تنهایی یک امت بود»، این حرف، شعار و تعارف نبود، بلکه واقعیتی بود که از جامعیت و همه جانبه بودن شخصیت شهید بهشتی نشأت می گرفت و از این جهت است که می توان از چنین شخصیت هایی الگوسازی کرد.

وی افزود: امام راحل از روی اعتقاد سخن می گفتند و وقتی عنوان کردند شهید بهشتی یک شخصیت همه جانبه‌نگر و دارای ابعاد مختلف علمی و عملی بود، قطعا این سخن از روی اعتقاد بوده است؛ اول انقلاب هم این شخصیت در همه جلسات مهم همچون شورای انقلاب، مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای رهبریت انقلاب کارهای مهم را مدیریت می کرد که نشان از ذو ابعاد بودن و تشکیلاتی بودن شهید بهشتی است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه استقامت در مسیر و در راه رسیدن به هدف یکی از ویژگی های این شهید بود گفت: این استقامت مثال زدنی است و با اینکه همه شبهه ها و اهانت ها، تیرها و هجمه ها به سمت او می آمد اما نیازی به پاسخگویی و دفاع از خود نمی دید و درگیر حاشیه ها نمی شد و با وجود همه سختی ها و مشکلات از راه و مسیر مقدسی که انتخاب کرده بود کنار نرفت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: شهید بهشتی در جواب کسانی که او را ترغیب به دفاع از خود می کردند می گفت: خدا بهترین مدافع است و او از مومنین به خوبی دفاع می کند. بنابراین کافی است ما ایمان خود را تثبیت کنیم و به عنوان یک شخص مومن به هدف خود ایمان داشته باشیم و اگر واقعا مومن باشیم خداوند از حق مان دفاع خواهد کرد و نیازی نیست انسان درگیر حاشیه ها شود.

وی بیان کرد: عزت، دست خدا است و خداوند انسان را عزیز می کند و اگر بخواهد از انسان دفاع کند قطعا دفاع او بسیار قوی تر از ما خواهد بود؛ شهید بهشتی این چنین بود و محکم خود را در عمل نشان می داد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به شخصیت علمی شهید بهشتی گفت: از لحاظ علمی یک شخصیت فیلسوف و مفسر قرآن بود و نبوغ خاصی داشت او یک فقیه و فیلسوف غرب دیده بود و تبدیل به یک شخصیت جامع نگر شده بود. آن وقت افرادی که برداشت های سطحی داشتند در مقابل شهید بهشتی قرار گرفتند و او را ترور شخصیتی کردند و بعد به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه منافقان در دهه ۶۰ نزدیک به ۱۷ هزار نفر را از مردم عزیز ایران و از شخصیت های گرانقدر انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند، خاطرنشان کرد: آنها بسیاری از جوانان و فرزندان مردم را به انحراف کشاندند و خود به نوکری اجانب کشیده شدند، اما امروز دست قدرت الهی آنها را محکم زمین زده است و در کشورهای اروپایی که روزی حامی منافقین بودند و امکانات برای آنان فراهم کردند، می بینیم که اقتدار ایران اسلامی و برکت خون شهیدان باعث شده که سخن و استدلال ایران آنقدر محکم باشد که یک کشور اروپایی کوتاه بیاید و مجبور باشد با منافقان اینگونه برخورد کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مثل شهید بهشتی، تئوری سازی و کار فکری کرده بودیم امروز با بن بست مواجه نمی شدیم. امروز اقداماتی که می شود و طرح هایی که برنامه ریزی می شود، متاسفانه با مشکل مواجه می گردد و علت آن این است که از اول خوب کار نکردیم و به خوبی مسائل تئوریزه نشده و امروز به جایی می رسیم که نوجوان و جوان حاضر نیست استدلال های خوب و منطقی را بشنود زیرا از ما فاصله گرفته است.

حجت الاسلام خدری گفت: امروز باید بر اساس روش و منش شهید بهشتی، امام(ره) و مقام معظم رهبری، به بازسازی فکری و فرهنگی بپردازیم و اشتباهات و اشکالات را برطرف کنیم تا بتوانیم دوباره با مردم و نوجوانان و جوانان به خوبی ارتباط برقرار کنیم و کار نظام و انقلاب و مردم را به سوی تعالی بیشتر پیش ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha